به گزارش پارس به نقل از فارس ، تروریست‌های خارجی که از ترکیه وارد سوریه می‌شوند این بار به جای عبور از گذرگاه‌های مرزی از تونل استفاده می‌کنند.

روزنامه «الوطن» سوریه گزارش داد که این تروریست‌ها با عبور از تونل ها وارد ریف‌های استان حلب و ادلب می‌شوند.

ترکیه به زعم خود «پاسگاه‌های مرزی» را در مرزهای مشترک با سوریه احداث کرده است تا به اصطلاح از ورود تروریست‌ها به سوریه جلوگیری کند.

شاهدان عینی حاضر در گذرگاه «باب الهوی» در شمال شرق ادلب از وجود تونل‌های متعددی در دو طرف این گذرگاه خبر دادند که برای نفوذ تروریست‌های مسلح به سوریه در نظر گرفته شده است.

به گفته این افراد، دولت ترکیه از این موضوع مطلع است ولی این کشور شرایط انتقال سلاح به تروریست‌ها را فراهم می‌کند.

این در حالی است که ترکیه، قطر و عربستان در ادامه سیاست‌های خصمانه خود علیه سوریه این بار حجم حمایت لوجستیکی از تروریست‌ها را افزایش داده‌اند.

دولت ترکیه از طریق رسانه‌های خود قصد دارد، اعلام کند مرزها را کنترل می‌کند ولی واقعیت امر چیزی خلاف این مسئله را نشان می دهد؛ زیرا این کشور از گروه‌های تروریستی مانند النصره و «جیش الفتح» حمایت می‌کند.

یک منبع معارض نزدیک به «الجبهه الشامیه» اعلام کرد که تروریست‌های سوری و غیر سوری که در مرزها رفت‌وآمد دارند برایشان اهمیت ندارد که نیروهای امنیتی ترکیه گذرگاه‌های مرزی را بسته اند یا خیر؛ زیرا جایگزین امنی به نام تونل وجود دارد که در مناطق مختلف مانند «أطمة» «سرمدا» و «الدانا» وجود دارد.

پنجشنبه گذشته، روزنامه جمهوریت ترکیه، با انتشار تصاویری از دهها کامیون حامل سلاح، ثابت کرد که سرویس اطلاعاتی ترکیه به دور از چشم رسانه‌ها، دهها تن سلاح برای افراد مسلح در سوریه ارسال می‌کند.