به گزارش پارس به نقل از فارس ، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای بقای ائتلاف حکومتی خود با مشکلات سیاسی، امنیتی و اقتصادی داخلی و خارجی روبه‌روست.

وبگاه خبری «فلسطین الیوم» به 8 مشکل بارز نتانیاهو پرداخته و آن را شرح داده است:

1- غزه

شکی نیست که غزه یک مانع عمده در برابر چشم‌اندازها و آرزوهای نتانیاهوست. از جمله تهدیداتی که غزه برای حکومت اسرائیلی دارد یک جنگ احتمالی دیگر است. تهدید دوم درباره چگونگی پایان دادن به پرونده اسرا در نوار غزه است.

بیشترین چیزی که نتانیاهو را می‌ترساند شکست تاکتیکی و استراتژیک در جنگ‌های مکرر منجر به شکست در نوار غزه است به نحوی که مخالفان اسرائیلی و حزب کار از منتقدان اصلی این شکست‌ها هستند.

2- مذاکرات سازش

مذاکرات سازش موسوم به «مذاکرات صلح خاورمیانه»، با طرف فلسطینی نیز از دیگر مشکلات نتانیاهوست. طرفداران او به این دلیل به وی رأی داده‌اند که به مذاکرات سازش بازنگردد، به حجم شهرک‌سازی بیفزاید و یهودی کردن قدس را ادامه دهد اما دولت‌های اروپایی و سازمان ملل از وی انتظار دارند به مذاکرات بازگردد و او را متهم به سنگ‌اندازی در این روند می‌کنند.

3- چالش‌های اقتصادی

علیرغم اوضاع اقتصادی خوبی که رژیم صهیونیستی دارد اما تهدیدات اقتصادی متوجه این رژیم است. تحلیلگران اقتصادی انتظار دارند که در پی تشکیل حکومت فعلی افراطی ، سرمایه‌گذاران از بیم اموال خود از حجم سرمایه‌گذاری خود بکاهند و اقتصاد این رژیم با ضعف روبرو شود.

4- سوریه

جنگ فعلی در سوریه یک نگرانی دیگر برای طرف اسرائیلی است خصوصا پس از  آنچه در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی رخ داده و سیاستمداران اسرائیلی آن را منبع نگرانی خود توصیف کرده‌اند.

توجه رژیم صهیونیستی به آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد به نزدیکی جغرافیایی ، حالت جنگ با آن ، درخواست سوریه برای بازگرداندن جولان اشغالی و نیز به ترس این رژیم از این مووضع که حوادث سوریه به فروپاشی توافق آتش‌بس یا آشفته شدن جبهه جولان بیانجامد، باز می‌گردد .

5- ایران

از جمله مشکلات بزرگی که نتانیاهو با آن روبه‌روست مسأله هسته‌ای ایران است خصوصا اینکه توافق احتمالی ایران با غرب در حال نزدیک شدن است؛ امری که اسرائیل آن را رد می‌کند.

نتانیاهو پیش‌تر با تکرار ادعاهای خود اعلام کرده بود بیشترین چیزی که رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند امکان دستیابی ایران به فن‌آوری تولید بمب اتمی است.

6- یهودیان «فلاشا»

از دیگر معضلات ائتلاف حکومتی جدید رژیم صهیونیستی ، موج نژادپرستی در سرمین‌های اشغالی و در برخورد با یهودیانی است که از اتیوپی مهاجرت و به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر کرده‌اند.

اقدام نژادپرستانه علیه این یهودیان اتیوپیایی اخیرا باعث تظاهرات و درگیری‌های بسیاری در سرزمین‌های اشغالی شد.

7- جبهه لبنان

با توجه به اوضاع مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی با فلسطین، لبنان و منطقه «ضاحیه» یک منبع نگرانی دیگر برای بنیامین نتانیاهو و ائتلاف آن است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آخرین نشست خود با حکومت اعلام کرد ارتش این رژیم در آستانه مقابله با هرگونه وضعیت اضطراری در نوار غزه و لبنان است.

وی سپس مدعی شد مانع از قاچاق اسلحه پیشرفته برای حزب‌الله در جنوب لبنان شده است و تلاش‌های ایران را برای بازکردن یک جبهه جدید علیه اسرائیل در تپه‌های جولان به شکست کشانده است.

8- رابطه با آمریکا

مسأله دیگر نتانیاهو بد شدن روابط او با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در پی سخنرانی است که نتانیاهو در برابر کنگره آمریکا داشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات  آمریکایی از نتایج انتخابات رژیم صهیونیستی و انتخاب دوباره نتانیاهو راضی نیستند.