به گزارش پارس به نقل از فارس عباس توانا بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر دولت، ملت، همدلی و هم‌زبانی، توقع این است که نسبت به منتقدان با سعه‌صدر رفتار شود و در این راستا در عین حال درخواست‌های مکرر دانشجویان برای اخذ مجوز از سوی فرمانداری‌ها و دیگر دستگاه‌های ارشد استان  فارس هیچ‌گونه موافقتی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان حق‌ دارند خواسته‌های خود را به گوش دولتمردان برسانند، افزود: انتقاد به دولت گذشته نیز داشته‌ایم و مخالفت با دانشجویان در دولت جدید بی‌سابقه است و با درخواست برای تجمع دانشجویی فردا دوشنبه در دانشگاه شیراز هیچ‌گونه موافقتی از سوی فرمانداری و استانداری صورت نگرفته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: از سوی دانشجویان دانشگاه کازرون، فسا، لار، لامرد و دیگر شهرستان‌ها درخواست تجمع از مسئولان شده بود که موافقت نشده است.

دبیر کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته‌ای خاطرنشان کرد: با مذاکره مخالف نیستیم اما اگر در شرایط تهدید باشد باید جلو آن را گرفت و در این مورد نیز دانشجویان با دسترسی به مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان مخالف و نیز لغو یک‌جانبه تمام تحریم‌ها و حفظ ظرفیت موردنیاز قطعی کشور در غنی‌سازی را در این مذاکره خواستار هستند.

توانا تصریح کرد: از دولت و مسئولان اجرایی می‌خواهیم که همگان را جز ملت ایران بدانند و از خواسته‌های به‌حق آنان جلوگیری نکنند.

سخنگوی کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته‌ای در این نشست در سخنانی اظهار داشت: به تیم هسته‌ای اعتماد کامل داریم اغما چیزی که موجب نگرانی شده، زیاده‌خواهی طرف مقابل مذاکره‌کننده هسته‌ای است.

وحید زارع با اشاره به اینکه مسئله هسته‌ای نیاز اساسی کشور بوده اما دانشجویان با یک عده قلدر که منطق آنان زور و زیاده‌خواهی است مخالف و در برابر آنان تحصن می‌کنیم، افزود: انقلاب اسلامی ایران بر پایه عقلانیت و در چارچوب منطق حرف خود را می‌زند و دانشجویان نیز شعار همدلی و هم‌زبانی را سرلوحه کارهای خود قرار می‌دهند و این‌گونه تجمع‌ها برای کمک به دولت است تا قدرت چانه‌زنی را بالا برد.

وی با تأکید بر اینکه دانشجو فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی همراه با عدالت در پیشرفت کشور کمک می‌کند، افزود: دست آقای ظریف را اگر استقلال و هویت کشور را تأمین کند و از مصالح ملی کوتاه نیاید آمد می‌بوسم.