به گزارش پارس به نقل از خانه ملت ، غلامرضا تاجگردون گفت: توقف قیمت موجب افزایش شکاف قیمتی در هزینه تمام شده و قیمت عرضه شده در یکی دو سال قبل شد.

نماینده مردم گچساران در مجلس افزود: سال گذشته شیب تورم نزولی و تحت کنترل بود؛ به همین دلیل امکان افزایش قیمت‌ها وجود نداشت. با تک نرخی شدن قیمت بنزین انتظار تورمی بالاتر از تورم سال گذشته وجود دارد.

اگر قیمت بنزین بر پایه 700 تومان باقی ‌می‌ماند عملا منابع عظیمی از کشور بابت یارانه هدر می‌رفت.

وی با بیان اینکه تک نرخی شدن قیمت بنزین الزام‌آور بود، گفت: اگر قیمت بنزین بر پایه 700 تومان باقی ‌می‌ماند عملا منابع عظیمی از کشور بابت یارانه هدر می‌رفت. دولت 39 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند که تنها 28 هزار میلیارد تومان آن ناشی از هدفمندسازی یارانه‌هاست. این فاصله قیمتی باید به شکلی جبران می‌شد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاد داد: بخشی از این فاصله قیمتی از طریق حذف یارانه ثروتمندان و مابقی آن با تعدیل قیمت حامل‌های انرژی باید جبران شود. البته طبق قانون هدفمندسازی دولت می‌تواند تا سقف 95 درصد فوب خلیج‌فارس قیمت بنزین را افزایش دهد.

تاجگردون متذکر شد: وقتی نرخ سوخت پایین باشد باز سهم قابل توجهی از یارانه انرژی به جیب ثروتمندان می‌رود و هرگز اینطور نیست که با ثابت ماندن این نرخ، فقرا و نیازمندان تبعات اقتصادی آن را متحمل نشوند.

نماینده مردم گچساران در مجلس در پیشنهادی خواستار نظارت جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر صاحبان صنایع بزرگ و خودروسازان و کاهش مصرف انرژی شد و افزود: با آزادسازی قیمت بنزین دولتمردان باید تکلیف صنایع و خودروهای پرمصرف را مشخص کنند.