به گزارش پارس ، فارس به نقل از «تله‌سور» خبر داد، «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی روز گذشته پس از تحویل «مارتین بلائونده» مشاور سابق «اولانتا هومالا» رئیس‌جمهور پرو (که متهم به ایجاد فساد و اختلاس می‌باشد) به مقامات این کشور، طی نشستی مطبوعاتی هشدار داد که بولیوی همانند ایالات متحده آمریکا پناهگاه مجرمین نیست.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد که باید به فاسدان خارجی بگویم که «مورالس» مانند «باراک اوباما» (رئیس‌جمهور آمریکا) نیست و بولیوی نیز آمریکا و پناهگاه مجرمین نمی‌باشد.

«مورالس» ضمن اعلام اینکه رفتار دولت بولیوی مبارزه با فساد خواهد بود، گفت: بسیار متاسفم که برخی از پلیس‌ها و حتی وکلای دادگستری نیز در این مورد دست دارند.

رئیس‌جمهور این کشور آمریکای لاتینی تصریح کرد که در حال جمع‌آوری اطلاعات پیرامون وکلایی هستند که به اخاذی از مجرمین می‌پردازند.

وی در نهایت اذعان داشت: می‌خواهم به شما بگویم که وظیفه ما مبارزه علیه فساد است و این باید موضوع اصلی جهت جلوگیری از اشاعه چنین مسائلی به سطوح مختلف دولت باشد.

«مارتین بلائونده» در سال ۲۰۱۴ به اتهام ارتکاب به موارد فسادی و اختلاس به بولیوی فرار کرد و روز پنجشنبه توسط مقامات این کشور آمریکای جنوبی دستگیر و جمعه نیز به فرمان «مورالس» به کشور خود بازگردانده شد.