به گزارش پارس به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، حمیدرضا طلوع دانشجوی ایرانی مقیم آمریکا یکی از شرکت‌کنندگان در مسابقات بین المللی قرآن کریم بود که برای گفتگوی تفصیلی به دیدار وی رفتیم تا از اوضاع و احوال دانشگاه و وضعیت ایرانی‌های باخبر شویم.
 
وی در سن ۱۰ سالگی ایران را به مقصد آمریکا ترک کرد و این روزها دانشجوی رشته «بیزینس» می‌باشد و در ایالات نیوجرسی زندگی می‌کند.در ادامه متن این گفتگو را می‌خوانیم.
 
دانشجوی ایرانی مقیم آمریکا با اشاره به وجود اسلام در کشور آمریکا گفت: قرآن را از سنین کودکی تلاوت می‌کردم، پدر و مادرم شیعه بودند و قبل از ورود به مدرسه سعی داشتند که این کتاب الهی را به بنده یاد دهند. اسلام در آمریکا امروز رواج دارد. در گذشته مساجدی وجود نداشت ولی امروز بحمدالله مراکز دینی و مساجد افزایش یافته است. در ایالات نیوجرسی زندگی می کنیم.
 
وی تصریح کرد: امروز آمریکا مانند قدیم نیست و همان طور که می‌دانیم از هر جای دنیا برای زندگی به این کشور می‌آیند و در پی این هستند که هر کس دین خود را به دیگری رواج دهد.
 
طلوع با بیان اینکه در نیویورک مسجدی به نام مسجد امام علی(ع) وجود دارد که طرفداران بسیار زیادی هم مشتاق آمدن به آنجا هستند اظهار داشت: روزگاری در آنجا مسجدی نبود، با همکاری دکتر آفتاب مسجدی با هزینه ۱۴ میلیارد دلاری تاسیس کردند که این مسجد امروز دارای تکنولوژی بسیار بالا است، یکی از قسمت‌های این مسجد وجود مکانی برای ازدواج مذهبی می‌باشد.
 
دانشجوی مقیم آمریکا با بیان اینکه شیعیان آنجا درصددند تا اسلام واقعی را به مردم این کشور ترویج دهند تاکید کرد: در روزهای ابتدای ماه رمضان از تمام دین‌ها و آئین‌ها به آین مسجد می‌آیند تا بر سفره احسان مسلمانان میهمان باشند، باید گفت برخی از آنها حتی معنی افطار و روزه را نمی‌دانند ولی این کار شیعیان در آنجا توانسته نوعی تبلیغ برای دین پاک مان باشد.
 
وی گفت: با توجه به اینکه در آنجا پرهیز از اسراف برای مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، در کنار افطاریها غذاهای مانده‌ای که از آن ضیافت باقی می‌ماند به صورت بسته بندی به شیوه امام راستیها حضرت علی علیه السلام به جلوی درب‌های مردمان یتیم می‌برند و این کار باوری به اسلام در دل‌هایشان ایجاد کرده و در واقع مصداق سخن خداوند در قرآن مبنی بر اینکه به یتیمان کمک کنید می‌باشد.
 
طلوع با بیان اینکه دین اسلام در آنجا جایگاه ویژه‌ای دارد تاکید کرد: برای مثال زمانی که پشت ماشین خود در حال رانندگی هستید در یک ترافیک مشاهده می‌کنید که چه میزان از مردم در کنار شما مسلمان هستند و این نوعی دلگرمی است.شیعه ها تعدادشان از مسلمانان سنی بیشتر است از کانادا و واشنگتن برای شرکت در مراسم مسجد امام علی (ع) به آنجا می‌آیند روزهای یکشنبه کلاس های قرآن برای تبلیغ دین مان گذاشته می شود و حتی کودکان از سنین پایین برای آموزش قرآن به مسجد می آیند
 
دانشجوی مقیم آمریکا اضافه کرد: نکته جالب این است که پدر مادرها برایشان مهم است که فرزندان شان با این کتاب الهی که منشا نور است آشنا شده و برای یادگیری فرزندان شان حتی از معلم های خصوصی نیز استفاده می کنند.
 
وی با بیان اینکه برای شناساندن امام حسین علیه السلام در دانشگاه تلاش بسیاری انجام می شود تصریح کرد: چرا که شناخت امام حسین می تواند آنان را به حقیقت شیعه سوق دهد در دانشگاه با کمک دانشجویان مسلمان سایتی را تاسیس کرده تا دانشجویان با راه و منش حضرت حسین آشنا شوند.
 
طلوع با بیان اینکه دولت آمریکا با مسلمانان رابطه خوبی دارد تصریح کرد: شاید باورتان نشود در ایام محرم از سوی دولت و به درخواست مردم بیلبردهایی در اتوبان ها نصب می شود که حاوی پیام های رشادت امام حسین علیه السلام است و مردم هر روز با تردد از اتوبان ها تلنگری در مغزهایشان برای حقیقت دین به وجود می آید. سخنان گاندی و یا بزرگان آمریکا درباره امام حسین بر روی بنرها و شیشه های اتوبوس در ایام محرم چسبانده می شود.
 
دانشجوی مقیم آمریکا با بیان اینکه پلیس نیویورک به اعتقادات مردم احترام می گذارد تصریح کرد: در ایام محرم به همراه دیگر دانشجویان دسته های عزاداری را به خیابان ها می آوریم تا نوعی تبلیغ دین شکل بگیرد.
 
وی تاکید کرد: دانشگاه سالن های همایش را در اختیار ما می گذارد تابتوانیم به راحتی دین مبین مان را تبلیغ و حتی به درخواست ما هزینه دعوت از اساتید مذهبی ایران را تقبل می کند و نکته ای که برایمان جالب است این است که خداوند به هر فردی نعمتی می دهد وقتی به خودم فکر می کنم متوجه می شوم که خدا به من نعمت صوت زیبای قرآن و ترویج آن را داده و باید بگویم تا آخرین لحظه مرگم از این ابزار برای تبلیغ دینم در جای جای جهان استفاده می کنم.
 
طلوع با بیان اینکه متاسفانه تصویر اسلام در آنجا قدری مخدوش شده است اظهار داشت: یعنی اسلام برایشان خوب جا نیفتاده است و یا درباره ایران متصورند که کشورمان تنها یک صحراست البته این حیله را رسانه های آنان به کار بسته اند تا ایران را در ذهن های مردم خدشه دار کنند.
 
وی ادامه داد: وقتی درباره اسلام به آنان توضیح می دهیم همه شان معتقدند که می دانیم اسلام درباره صلح و دوستی حرف می زند و بسیاری از آنان به راحتی به سمت اسلام گرایش پیدا می کنند.
 
دانشجوی مقیم آمریکا با اشاره به اینکه دانشجویان ایرانی که مقیم کشورهای دیگر هستند قطعا می‌خواهند برای پیشرفت کشورشان به ایران برگردند ادامه داد: بسیاری از دانشجویان دانشگاه شریف در دانشگاه ما حضور دارند و پذیرفته اندکه ایران جایی است که در آنجا به دنیا آمده ایم و باید به آن خدمت کنیم باید در نظر گرفت که هرانسانی بعد از مدتی با کشوری که در آن زندگی می کند خو گرفته و برگشت به مبدا قدری سخت است.
 
آمریکا به سگ کوچک بودن عربستان اعتقاد دارد
 
وی با اشاره به جایگاه ایران در افکار مردم آمریکا گفت: برای مردم آمریکا می گوییم که هیچ وقت کشورمان کشور دیگری را استعمار نکرده ولی از آمریکا شاهدیم این گونه اقدامات سر زده است برای مثال جنگ بین افغانستان و آمریکا ضربه بزرگی به مردم و سربازان ارتش شان زد و هنوز که هنوز است آمریکا به جنایاتش ادامه می دهد وقتی از تاریخ ۷۰۰۰ ساله ایران برایشان می گوییم آشنایی با کشورمان برایشان جالب است.
 
طلوع با اشاره به اوضاع جهان و نقش آمریکاو عربستان در جنایات منطقه بیان داشت: به نظر من عربستان امروز وارد بازی شده که بهانه اش تنفر از ایران است و مطمئن باشد که با تنفر به کشورمان نابود می شود.
 
وی ادامه داد: عربستان دارای تجربه نیست و خواهان نشان دادن قدرت خود به منطقه می باشد و در واقع آمریکا هم پشتیبان سرسخت این کشور محسوب می شود. دولت آمریکا معتقد است عربستان سگ کوچک آنان است و درصدد خراب نشدن ارتباط شان با عربستانی هستند که دارای جایگاه مالی از نظر بحث نفتی در منطقه می باشد و وجود کعبه بهانه های خوبی محسوب می شود.
 
امروز مردم آمریکا هم دیگر به تهدیدهای دولتشان بی توجه‌اند
 
دانشجوی مقیم آمریکا با بیان اینکه از همان ابتدا بعد از انقلاب حسادت دشمنان نسبت به کشورمان افزایش پیدا کرد گفت: بدانند که دشمنان از حسادت به کشورمان خواهند مرد امروز بیشتر مردم آمریکا از جنگ و خونریزی که از سوی دولت شان انجام می شود خسته شده اند و معتقدند که دولت شان باعث شده وجه مردم آمریکا و ارتش شان در میان جهانیان خراب شود و حرف شان این است که به جای هزینهکردن در راه جنایات منطقه این هزینه را صرف شناخت و بازگشت جایگاه مطلوب خود کنند.
 
وی افزود: امروز فهمیدهاند جنگ با ایران حاصلی ندارد و مردم آمریکا هم دیگر به تهدیدهای آمریکا علیه ایران دل نمیسپارند.
 
طلوع با بیان اینکه مردم آمریکا معتقدندکه کشورشان علاوه بر اینکه به ارتش خود ضربه وارد کرد بلکه تمام ارتش های دنیا را نیز به نابودی کشاند اظهار داشت: رفتارهای غرب نوعی بازی بوده که نمی خواهند ایران پیشرفت کند امروز شاهدیم کشورمان ۳۵ سال تحریم و فشار را تحمل کرد ولی به جایگاه بزرگی در جهان تبدیل شد حال اگر تصور کنیم اگر این فشارها نبود ایران قطعا یکی از ابرقدرت ترین کشورهای جهان محسوب می شد و البته این گونه اقدامات نشان گر آن است که ظهور حضرت مهدی بسیار نزدیک است.
 
جوانان آمریکایی به موعود آخر الزمان اعتقاد دارند
 
وی با اشاره به اینکه دانشجویان آمریکا به موعود آخر الزمان اعتقاد دارند اظهار داشت: دانشجویان آنجا حضرت مهدی را می شناسند و منتظر موعودی هستند که توشه خود صلح و دوستی است و معتقدند دنیا دیگر به آخر آن رسیده و باید برای آمدن آن موعود آخر الزمان دعا کرد.
 
دانشجوی مقیم آمریکا با توصیه به دانشجویان و جوانان ایرانی گفت: جوانان ایران قدر جایی که هستند را بدانند غربت بسیار سخت است تمام دنیا را برای یک لحظه بودن در ایوان طلای امام رضا علیه السلام می‌دهیم ایران مملکتی است که باید برای پیشرفتش تلاش کرد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: به دشمنان ایرانم می‌گویم که اگر کسی بخواهد روزی با کشورم وارد جنگ شود همه ما دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا تا آخرین نفس پشت رهبرمان مانند شهدا می ایستیم و برای ذره ای از خاک وطن مان جان مان را می‌دهیم.