به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری دانشجو «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت به حصول توافق هسته‌‌ای با ایران خوش‌بین است.
 
آقای بایدن که در نشستی به میزبانی اندیشکده بروکینگز صحبت می‌کرد، گفت «توافق تاریخی» با ایران هنوز به دست نیامده، اما «ما خوش‌بین هستیم.»
 
وی همچنین در این نشست که با موضوع تحولات اوکراین و روابط با روسیه برگزار شده بود، به انتقاد از آنچه «رویکردهای تهاجمی» روسیه خواند پرداخت و گفت باید در برابر اقدامات مسکو در اوکراین ایستاد، چراکه «چین و دیگر کشورها به دقت واکنش جهان را زیر نظر دارند.»
 
معاون رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه دولت اوکراین باید به دنبال اعمال اصلاحات در این کشور باشد، گفت تا زمانی که کی‌یف متعهد به این امر باشد، واشنگتن در کنار دولت پترو پروشنکو می‌ایستد.
 
وی افزود: «روسیه در حال برداشتن گام‌هایی برای تضعیف همسایگان اروپایی خود و تقویت جایگاه هژمونیکش است.»
 
آقای بایدن به احتمال لغو تحریم‌های روسیه از سوی اروپا هم اشاره کرد و گفت: «معتقدیم که تحریم‌ها باید تا زمانی توافقنامه مینسک (توافق آتش‌بس در اوکراین) به طور کامل اجرایی شود، پابرجا بمانند.»
 
معاون رئیس‌جمهور آمریکا همچنین بار دیگر از ارسال سلاح به اوکراین برای «دفاع در برابر روسیه» و همچنین آموزش نیروهای همسو با آمریکا حمایت کرد.
 
مناطق شرقی اوکراین از سال 2013 در پی سقوط دولت ویکتور یانوکویچ توسط معترضان مورد حمایت غرب صحنه درگیری‌های گسترده بوده است. جدایی شبه‌جزیره کریمه از اوکراین مقدمه تحریم‌هایی بود که تاکنون ادامه یافته و موجب شده تا روابط میان روسیه و غرب به پائین‌ترین سطح پس از دوران جنگ سرد برسد.