به گزارش پارس به نقل از فارس «وزارت حکومت ایالتی پنجاب» در گزارشی اعلام کرد: بعد از اطلاع یافتن از تبلیغ افراط‌گرایی در برخی مدارس دینی و حتی آموزش تروریستی در برخی از این مدارس، دولت با دقت بر فعالیت مراکز آموزش دینی در ایالت پنجاب نظارت می‌کند.

این گزارش می‌افزاید: گروه‌های امنیتی ویژه برای دستگیری افرادی که به فعالیت‌های مشکوک در مدارس دینی می‌‌پردازند تشکیل جلسه داد و در نتیجه  و در عملیات‌های مختلف بیش از 43 نفر از 13 مدرسه دینی دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، افراد دستگیر شده از مدارس دینی برای بازجویی در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

گفتنی است، ایالت پنجاب بزرگترین و غنی‌ترین ایالت پاکستان به لحاظ منابع مالی، زمین‌های کشاورزی و سایر موارد می‌باشد به همین علت گروه‌های تروریستی داخلی مانند طالبان پنجابی و لشکر جهنگوی این ایالت را به عنوان محل استقرار خود انتخاب کرده‌اند.

در گذشته نیز دولت ایالتی پنجاب ضمن تلاش برای تشکیل دادگاه‌های نظامی، تصمیم گرفت تا نظارت بر مدارس دینی را تشدید کند.

طبق گزارش محرمانه ارائه شده از سوی پلیس پنجاب به سنای پاکستان، حدود 17 کشور مسلمان و غیرمسلمان، میلیون‌ها روپیه کمک مالی به حدود 1000 مدرسه دینی در این ایالت پرداخت کرده‌اند که این امر موجب تقویت جریان افراط در پاکستان می‌شود.

نهادهای اطلاعاتی پاکستان در گزارشی به دولت ایالتی پنجاب هشدار دادند که از 1434 مدرسه دینی فعال در این ایالت تعداد 454 مدرسه تهدید بزرگ برای پاکستان هستند.