به گزارش پارس، سعید حجاریان، تئوریسین جبهه اصلاحات روز گذشته در مراسمی که به مناسبت سالگرد دوم خرداد در دانشگاه تهران برگزار شد، عامل پیروزی رییس دولت اصلاحات در دوم خرداد ۷۶ را «سید بودن» عنوان کرد و گفت: «با این که گفتمان اصلاحات دل طبقه متخصص را ربوده بود تاثیری روی طبقات محروم نداشت و این طبقات بیشتر از زاویه سیادت و مظلومیت به یک کاندیدا می‌نگریستند و به همین خاطر در دوم خرداد از کاندیدایی حمایت کردند»

وی در بخش دیگری از صحبت هایش تلویحا مدعی شد که دولت هاشمی رفسنجانی از توجه به شهروندان جامعه غافل شده بود و اصلاحات به دلیل توجه به مردم موفق به پیروزی گردید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در این باره گفت: «در انقلاب ۵۷ معدن خرده قدرت کشف شد. و امام(ره) آن را مفصل‌بندی کرد. منظور من از خرده قدرت تاثیرگذاری شهروند متفرد است در حالی که کلان قدرت اثرگذاری نهادها و سازمان‌های رسمی است. در دوم خرداد این معدن دوباره کشف شد و این بار یک روحانی دیگر خرده قدرت را تجمیع کرد و به صحنه آورد.»

البته تئوریسین اصلاح طلبان مدعی شده است که «دوم خرداد یک استثنا بود، استثنایی که امکان دارد در آینده به اشکال نوینی خود را بروز دهد و همه را باردیگر غافلگیر کند. »

عباس عبدی: احمدی نژاد محصول عملکرد اصلاح‌طلبان بود

عباس عبدی نیز در این مراسم صراحتا معترف شد، دولت احمدی نژاد محصول عملکرد دولت اصلاحات بود.

وی در این مراسم گفت: «مساله امروز اصلاح‌طلبان نگاه به آینده است تا بتوان بدون اشتباهات گذشته دوم خردادی جدید را بازسازی کرد.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به سخنان یکی از دانشجویان در این مراسم درباره دولت‌های نهم و دهم اظهار کرد: «در مورد دورانی که از آن یاد شد موضوع جوری نیست که سر و ته آن را هم بیاوریم. باید به این موضوع دقت کنیم که دولت احمدی‌نژاد از تخم‌مرغ شانسی درنیامد و باید از آن دوران درس گرفت تا درنهایت فهمید که آینده‌مان را چگونه بسازیم تا به آن وضعیت نیفتیم.»