به گزارش پارس به نقل از آرمان پرس، مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همواره یکی از منتقدین سفت و سخت مذاکره و تیم مداکره کننده می باشد. وی در یکی از نطق های میان دستور خود در مجلس خطاب به روحانی می گوید: آقای روحانی یادتان هست قرارتان با ملت ایران این بود در صورتی با عنوان نماینده ملت ایران به طرف های مذاکره پاسخ مناسب بدهید که با ملت ایران با زبان تکریم و نه تهدید و تحریم سخن گویند. حقیقتا خودتان در مقابل وجدانتان پاسخگو باشید.

از هم این رو،صبح دیروز صحن مجلس، در نشست غیرعلنی خود میزبان یک نزاع لفظی بین وزیر امور خارجه و تعدادی دیگر از نمایندگان بود. قرار بود در این جلسه به سوالات نمایندگان پیرامون مذاکرات هسته ایی پاسخ داده شود.

از جمله این نمایندگان دکتر مهدی کوچک زاده بود که به مهدی کوچک زاده، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با آرمان پرس در بیان مواضع خود در مورد روند مذاکرات گفت: رفتار غربی ها در دو مرحله مذاکرات، چه در ژنو و چه در لوزان نشان دهنده زور گویی آنها علیه ملت ایران و مسئولین سیاست خارجی و تیم مذاکره کننده است. در اینجا باید ابراز تاسف کنم برای تیم مذاکره کننده که تا به اکنون نتوانسته رفتار مناسبی در مقابل تهدیدات و زورگویی های غربی ها داشته باشد و خود را به گونه ای راضی از وضع موجود نشان میدهد.

وی در بیان سوال اینکه جنگ را می پذیرید یا ادامه مذاکرات ،افزود: از ابتدا ما نه جنگ طلب بودیم و نه رضایت داشتیم که سختی های جنگ به مردم تحمیل شود ولی طبیعتا مذاکره و توافقی تاثیرگذار است که آبرو و عزت مردم حفظ شود.این ها در حالی هست که کار به جایی می رسد که رهبر انقلاب خودشان دیگر صراحتا اعلام می دارند که "من با مذاکره زیر پرچم تهدید و زورگویی موافق نیستم"گروه مذاکره کننده هم اگر اندکی به خود زحمت بیاندازند معنی این جمله رهبری را می فهمند.

نماینده مردم تهران در مورد حواشی دیروز مجلس گفت: صحبت های من با ظریف آرام اما چالشی بوده اصولا فضای گفت و گو ، بلند صحبت کردن بود، نه دعوایی بود و نه کسی به کسی فحش داد.

کوچک زاده در ادامه بیان کرد: محتوای صحبت های من با ایشان این بود که ،گفتم شما با این رویه تان به حرف اقا توجه نمی کنید و موجب خدشه در وحدت جامعه می شوید و خودتان فرمودید که داعش در منطقه چه می کند و کشورهای منطقه خیلی با ما بد هستند و در این شرایط به وحدت احتیاج داریم و جز مسیر آقا نمی شود.