به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور امروز در آئین افتتاح مرکز سامانه 111 ارتباط مردمی دولت در استان تهران با اشاره به اینکه "سفرهای استانی دولت یازدهم، پروژه محور بوده و مصوبه محور نیستند"، تصریح کرد: این سفرها به گونه‌ای نیست که در پایان آن اعلام شود هیئت دولت با تشکیل جلسه چه تعداد مصوبه برای استان داشته است.
وی با تأکید بر اینکه سفرهای استانی رئیس‌جمهور و کاروان تدبیر و امید برای صدور مصوبه‌های جدید نیست، گفت: از یک ماه قبل تمهیداتی اندیشیده شده تا در هر استان پروژه‌هایی که از قبل نیمه کاره رها شده‌اند، پالایش و زمینه برای تسریع در روند اجرا و تکمیل آنها فراهم شود.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور تصریح کرد: در این دوره از سفرها سیاست اصلی، اتمام پروژه‌هایی است که با تزریق کمی نقدینگی و کمک دولت، امکان بهره‌برداری از آنها وجود دارد.
شریعتمداری به انباشت هشت هزار تصمیم و مصوبه اجرا نشده دولت قبل فقط در استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: اجرای این مصوبات، به بودجه‌ای بالغ بر 11 هزار و 400 میلیارد تومان که معادل کل بودجه عمرانی دولت در سال 91 و یک سوم بودجه کشور در سال 93 است، نیاز دارد.
وی با بیان اینکه در برخی استان‌ها ممکن است طرح‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی نشده نیز انجام شود، به اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون دلار برای اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار در استان خوزستان اشاره کرد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور به مزیت‌های سامانه ارتباطات مردمی دولت اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مهم دولت در زمینه انجام سفرهای استانی، راه‌اندازی سامانه 111 مرکز ارتباطات مردمی دولت است که از طریق آن شهروندان می‌توانند انتقادها و پیشنهادهای خود را اعلام کنند.
شریعتمداری با تأکید بر اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید در سفرهای استانی این است که از ارائه نامه در سفرهای جلوگیری شود، افزود: ارتباط مردم با ریاست‌جمهوری به صورت تلفنی خواهد بود و انتقادها و پیشنهادها از این طریق دریافت و مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد.
سامانه 111 مرکز ارتباط مردمی ریاست‌جمهوری جایگزین طرح مطالبات و درخواست‌های مردمی از طریق ارائه نامه بوده و گامی در جهت تحقق دولت الکترونیک و ایجاد رابطه مفید، مؤثر و سازنده با مردم است.
این سامانه در استان تهران امروز با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور و استاندار تهران در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به سفر کاروان تدبیر و امید به استان تهران که از فردا (سه شنبه) آغاز می‌شود، افزود: کاروان تدبیر و امید در قالب چهار تا پنج سفر در تمامی مناطق و شهرستان‌های استان تهران حضور خواهد یافت.
رئیس‌جمهور فردا(سه شنبه) به شهرستان‌های شهریار، ملارد و شهر قدس در غرب تهران سفر می‌کند.