به گزارش پارس به نقل از ايرنا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید به اینکه موفقیت های مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان با اخراج صهیونیست های اشغال، معادلات جدیدی را رقم زده است، گفت: از پانزده سال قبل تا امروز نقشه منطقه به نفع طرح مقاومت، استقلال وآزادسازی سرزمین های اشغالی در حال تحول است.
 

شیخ نعیم قاسم امروز( دوشنبه) در دیدار علی عبدالکریم علی سفیر سوریه در بیروت با وی، اظهارداشت که محور مقاومت اکنون معادله جدیدی از پیروزی در مقابل شکست و سقوط را به اثبات رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: حجم توطئه ها و فشارها علیه ایران، سوریه، مقاومت لبنان و فلسطین با توسل به همه گونه تجاوزها و جنایات را شاهد هستیم تا شاید بتوانند مانع این تحولات در نقشه منطقه به نفع طرح مقاومت شوند.

معاون دبیرکل حزب الله در عین حال تاکید کرد: پایداری و ایستادگی مقتدرانه و قدرتمندانه محور مقاومت در منطقه، مانع تحقق همه آرزوهای جنایتکارانه دشمنان شده است.

شیخ نعیم قاسم با تاکید به اینکه « از امروز دیگر بازگشت به عقب محال خواهد بود و فرصتی برای تسلیم شدن در برابر متجاوزان و اشغالگران وجود ندارد»، تصریح کرد: تاریخ موفقیت های روز افزون پایداری و مقاومت و طرح های آزادسازی را به یاری خداوند ثبت خواهد کرد.

سفیر سوریه در بیروت نیز بعداز این دیدار، با تبریک پانزدهمین سالگرد عید مقاومت و آزادسازی، گفت که با معاون دبیرکل حزب الله در باره شرایط منطقه و محور مقاومت گفت وگو کرده است.

وی با اشاره به جنگ نامحدودی که همه تروریست ها و جنایتکاران جهان یک طرف آن قرار گرفته اند، تاکید کرد: طرف مقابل این جنگ محور مقاومت است که با ایستادگی ، اقتدار و قدرت مبارزه می کند.

علی عبدالکریم علی گفت: موفقیت های مقاومت با آزادسازی جنوب لبنان در سال 2000 میلادی شروع شد و با پیروزی های پی در پی در منطقه از جمله سوریه ، عراق و لبنان مانند جنگ تابستان سال 2006(جنگ 33 روزه) ادامه یافت.

علی عبدالکریم علی خاطرنشان کرد: آینده منطقه کاملا روشن است و اگر فصل های پایانی مبارزه و رویارویی با تروریسم تکفیری و صهیونیستی تکمیل نشود این تروریست ها و طرح های صهیونیستی و تکفیری و کسانی که پشت سر آنها قرار دارند، برنده بزرگ خواهند بود.

سفیرسوریه درلبنان افزود: تکفیری ها و صهیونیست ها یکدیگر را تکمیل می کنند و برخی دولت های منطقه و جهان از آنها به طورهمه جانبه کمک های مالی ، اطلاعاتی ، امنیتی و تسلیحاتی می کنند.

وی در عین حال تاکید کرد: برای ما کاملا روشن است و با یقین ، اطمینان و صراحت می گویم که پیروزی برای محور مقاومت است که روز به روز جایگاه آن نه فقط در سوریه و عراق بلکه در همه منطقه حتی کشورهایی که دولت هایشان از تروریست های تکفیری به طور همه جانبه حمایت می کنند، در حال تقویت و گسترش است.

علی عبدالکریم علی با بیان اینکه« ملت ها بیدار و هوشیار شده و حقایق را می بینند»، خاطرنشان کرد: پیروزی از آن کسانی است که با کرامت و عزت هستند و بر حفظ آن اصرار دارند و درصدد خلق موفقیت های جدید و امنیت و ثبات می باشند.

ارتش رژیم صهیونیستی سال 1982 جنوب لبنان را اشغال کرد و سرانجام مقاومت اسلامی موفق شد این ارتش تا بن دندان مسلح و به اصطلاح شکست ناپذیر مورد حمایت غرب به ویژه آمریکا و برخی کشورهای عربی از جمله رژِیم سعودی را مجبور کند تا 25 ماه مه سال 2000 میلادی از خاک لبنان فرار کند و بدین ترتیب پرونده اشغال 18 ساله جنوب لبنان بسته شد.