به گزارش پارس حجت‌الاسلام سید احمد سالک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، پیرامون واکنش توهین‌آمیز سخنگوی کاخ سفید به سخنان رهبر معظم انقلاب که در پاسخ به زیاده‌خواهی‌های آمریکا فرمودند ما اجازه بازرسی از مراکز نظامی و صحبت و بازجویی از دانشمندان خود را نخواهیم داد، اظهار کرد: طبیعی است که سخنگوی کاخ سفید برای برون‌رفت از سدی که رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از زیاده‌خواهی‌های آمریکا و کشورهای 1+5 ایجاد کرده‌اند، اینگونه صحبت کند.

وی با بیان اینکه آمریکا و گروه 1+5 باید بدانند گروه دیپلماسی مذاکره‌کننده ایران نمی‌تواند خارج از سیاست‌های تبیین شده رهبر انقلاب عمل کند، ادامه داد: اگر آمریکا برای حفظ منافع خود تصمیمی اتخاذ کند و ایران را نادیده بگیرد، جمهوری اسلامی با تمام قدرت مقابل تمام اهداف شیطانی آنها می‌ایستد.

*زمان ادبیات قلدرمآبانه گذشته است

سالک در ارتباط با ادبیات توهین‌آمیز آمریکا و صهیونیست‌ها تصریح کرد: این لحن صحبت آمریکایی‌ها برای نخستین‌بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود چرا‌که آنها در جنگ نرم به دنبال تخریب و تضعیف هستند اما راه به جایی نمی‌برند.

وی افزود: آمریکا به دلیل سوابقی که در جریان استعمار به ویژه در قبال کشورهای اسلامی در طول سال‌های گذشته داشته است همچنان بر پایه همین باور و با تکیه بر همین تفکر رفتار می‌کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس توضیح داد: ادبیاتی که آمریکا دارد ادبیات قلدری، ادبیات ارباب رعیتی و زبان تهدید و فشار است اما زمان این ادبیات گذشته است.

*رهبری ستون خیمه انقلاب است

وی تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی جهان دو قطبی بود و به بلوک شرق و غرب تقسیم می‌شد اما امروز قطب دیگری به نام اسلام در حال رشد است و تمام نگرانی آمریکا در این است که جامعه جهانی تحت سیطره اسلام ناب محمدی قرار گیرد.

سالک بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کدخدا بودن آمریکا از بین رفته است و همواره با زَر و زور و تزویر و ایجاد جنگ روانی و همچنین حرکت‌های نظامی خواسته تا اقتدار خود را حفظ کند اما جمهوری اسلامی با تدبیر رهبری در تداوم حرکت‌های گذشته موفق بوده و پوزه آمریکا را به خاک مالیده است.

وی با اشاره به افول اقتدار آمریکا نسبت به گذشته گفت: آمریکا در پی‌ چاره‌اندیشی است و سعی دارد با تهدید نظامی یا پرداختن به جنگ نرم و براندازی زیرساخت‌های نظام اسلامی، به این هدف برسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رهبری از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است، ادامه داد: رهبری ستون خیمه انقلاب است و آمریکایی‌ها به این مطلب واقف هستند و به اصل 110 قانون اساسی که مبیّن قدرت رهبری است، کاملا احاطه دارند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی رو به اضمحلال و آمریکا در شرف فروپاشی است، اضافه کرد: آمریکا در حال از دست دادن دموکراسی خود و از دست دادن عربستان به عنوان مهم‌ترین مزدورش در منطقه است.

سالک در پایان یادآور شد: عربستان کشورهای عراق، سوریه، فلسطین و لبنان را از دست داده و به‌زودی یمن را هم از دست می‌دهد که این مسئله برای آمریکا بسیار نگران‌کننده است.