به گزارش پارس به نقل از ایرنا شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید به اینکه « اجازه نمی دهیم تجربه تلخ اشغال شهرهای الانبار و الرمادی عراق در لبنان تکرار شود»، گفت: هرگز برای آزادسازی اراضی اشغالی لبنان دست روی دست نمی گذاریم و برای دفاع و حمایت از لبنان و ملت آن منتظر اجازه طرفی نخواهیم ماند.

شیخ نعیم قاسم روزشنبه در مراسمی که جمعیت پیشاهنگان حضرت امام مهدی (عج) در مدرسه المهدی وابسته به بخش موسسه اسلامی آموزش و پرورش حزب الله لبنان برگزار کرد، اظهارداشت: فرهنگ مقاومت امروز در خاورمیانه به مدرسه ای تبدیل شده که اخلاق را به نسل ها آموزش می دهد تا با تمسک به آن با چالش ها و تهدیدها مبارزه کنند و این نعمتی بسیار بزرگ است که حزب الله با روش ها و پایداری خود ثابت کرده است.

وی با اشاره به این آیه شریفه 'وما أرسلناک إلا رحمة للعالمین'، اظهارداشت: گروه های تروریستی تکفیری القاعده و زیرمجموعه هایش مانند داعش و جبهه النصره که هیچ نشانه ای از محبت و رحمت در دل آنها نیست، تصویری مشوش و مخدوش از اسلام ارائه کرده اند که هیچ ارتباطی با اسلام راستین و ناب محمدی و شریعت اسلامی ندارد.

معاون دبیرکل حزب الله همچنین به آیه شریفه 'لا إکراه فی الدین قد تبیَّن الرشد من الغیِّ' نیز اشاره کرد و گفت که تکفیری ها هنگامی که از مردم خشمگین می شوند و کینه شان را به دل می گیرند، آنها را به قتل می رسانند و این ها هرگز نمی توانند نماینده اسلام باشند.

شیخ نعیم قاسم اظهارداشت : جنایت وحشیانه انفجار تروریستی انتحاری در نماز جمعه مسجد امام علی(ع) در شهرک القدیح استان قطیف در شرق عربستان را که تعدادی از مومنان نمازگزار به شهادت رسیدند و یا زخمی شدند، تروریست های تکفیری مرتکب شدند که نه خداوند متعال را می شناسند و نه ترسی از خدا در دل سیاهشان دارند.

وی از جوانان حاضر در این مراسم خواست تا بگویند که واقعا چه فرقی است بین کسانی که مساجد را با کمربندهای انفجاری، منفجر و یا با جنگنده ها بمباران می کنند و جنایات انتحاری هایی که با خودروهای بمب گذاری شده به مناطق و بازارهای شلوغ یورش می برند با بمباران بازارهای مردم توسط جنگنده های سعودی که به کشتار بی گناهان منجر می شود.

معاون دبیرکل حزب الله با بیان اینکه« بین کسانی که مردان و زنان را سر می برند با بمباران مناطق مسکونی که سر ده ها و صدها انسان بی گناه را قطع می کند، چه فرقی است؟»، تصریح کرد: تجاوز سعودی ها علیه یمن مانند تجاوزهای القاعده و اسراییل است ، آنها همه در یک مدرسه واحد آموزش دیده اند که از آموزه های الهی تهی و بر ارتکاب جنایات ضد انسانی تاکید می کند.

شیخ نعیم قاسم در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: تکفیری ها اکنون بخش هایی از خاک لبنان را در بلندی های القلمون و شهرک عرسال اشغال کرده و تهدیدی جدی برای شهرها و روستاهای لبنان و مردم آن محسوب می شوند و از همین مناطق خودروهای بمب گذاری شده را راهی عمق خاک لبنان از جمله ضاحیه جنوبی بیروت کرده و تعدادی از بی گناهان را به شهادت رسانده اند.

وی اظهارداشت: تکفیری ها پیشتر تهدید کرده بودند که با ذوب شدن برف ها و آغاز بهار برای اشغال روستاها و شهرک های لبنان و تحمیل طرح های تکفیری خود، حمله علیه لبنان را شروع می کنند.

معاون دبیرکل حزب الله گفت:براین اساس رزمندگان مقاومت اسلامی با همکاری نیروهای ارتش سوریه آماده رویارویی با آنها شدند و با ضد حمله توانستند خسارت های بسیاری را به تکفیری ها وارد کنند که از جمله آزاد سازی بیش از 300 کیلومتر از اراضی اشغالی لبنان و سوریه در منطقه القلمون بود.

شیخ نعیم قاسم افزود:چنانچه به موقع دست بکار نشده و دست به ضد حمله نمی زدیم اکنون باید درصدد جلوگیری از حملات آنها می بودیم و شاید تاکنون بخش هایی دیگر از اراضی لبنان را هم اشغال کرده بودند و اما ما به جای اینکه منتظر اشغال مناطقی دیگر از خاک لبنان و قتل عام مردم لبنان شویم در عملیاتی پیش دستانه آنها را از مناطق اشغالی بیرون کردیم.

وی تاکید کرد:اگر به موقع در منطقه القلمون اقدام نکرده بودیم، اکنون باید هزینه ای سنگین و چند برابر پرداخت و قربانی های زیادی تقدیم می کردیم تا بتوانیم ابتدا به اشغال لبنان پایان دهیم و در مرحله بعد آنها را از خاک لبنان دور کنیم.

معاون دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « مقاومت اسلامی امروز تکفیری های اشغالگر را هدف گرفته و به آنها حمله کرده است» خاطرنشان کرد: کسانی که نمی دانند، بدانند هنوز 400 کیلومتر مربع دیگر از خاک لبنان از جمله شهرک عرسال و بلندی های آن در اشغال تروریست های تکفیری است.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: مقاومت اسلامی تاکنون بخش هایی از خاک اشغال شده لبنان در بلندی های القلمون در شرق و مناطق جنوبی را از چنگ تروریست های تکفیری و صهیونیستی آزاد کرده و اکنون اراده کرده و مصمم است تا با اشغالگران تکفیری برای آزادی باقی سرزمین اشغال شده لبنان مبارزه و به طور مداوم آنها را هدف بگیرد.

وی با بیان اینکه « متاسفانه کسانی هستند در لبنان که اشغال خاک کشورشان را پذیرفته و از تروریست های تکفیری حمایت سیاسی می کنند»، تاکید کرد: آشکارا اعلام می کنم برخی از سیاستمداران لبنانی و دنباله روهای آنها ترجیح می دهند گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره روستاها و شهرک های بیشتری از لبنان را اشغال کنند اما افتخار آزادسازی مناطق اشغالی نصیب حزب الله نشود و رزمندگان حزب الله که فرزندان لبنان هستند، متحمل خسارت ها و زیان های زیادی شوند.

معاون دبیرکل حزب الله گفت: درهر صورت از همه طرف ها می خواهیم که در کنار هم نشسته و به توافق دست یابیم، اگر گروه المستقبل تمایل دارد که اراضی اشغالی لبنان را با همکاری حزب الله آزاد کند، ما حاضر هستیم با آنها هماهنگی کنیم و اگر می خواهند به دولت لبنان متوسل شوند ما می پذیریم اما دولت باید تصمیم هایی مناسب را برای آزادسازی اراضی اشغالی از راه های مناسب اتخاذ کند و ما منتظر می مانیم تا اقدام کنند.

شیخ نعیم قاسم افزود:اما چنانچه هیچکدام از این دو راه عملیاتی نشود، حزب الله عزم راسخ دارد و تصمیم قاطع گرفته و تدابیر و اقدامات مناسب را برای حمایت از کشور و ملت خود اتخاذ کره است و برای آزادسازی اراضی اشغالی و پاکسازی آن از لوث تروریست های تکفیری اقدام می کند.

وی اظهارداشت:برخی به ما می گویند که دست به اقدامی نزنیم و تنها تماشاچی باشیم تا شاید نیروهای مسلح رسمی بخواهند به وظایف و ماموریت های خود عمل کنند اما به این ها تاکید می کنیم، ما تجربه شهر الرمادی عراق را داریم.

معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: درعراق هم کسانی پای خود را در یک کفش کرده و تاکید می کردند که نیروهای مبارز الحشد الشعبی نباید در نبرد با تروریست های تکفیری نقش داشته باشند تا براساس گمان باطل خودشان مسئله حساس شیعه و سنی زنده نشود.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: اما دیدید نیروهای الحشد الشعبی را کنار گذاشتند و گروه تروریستی تکفیری داعش شهر الرمادی و الانبار را اشغال کرد و حالا که کار از کار گذاشته دست به دامان رزمندگان الحشد الشعبی برای نجات و آزادسازی الرمادی و الانبار شده اند.

وی تاکید کرد: براین اساس هرگز اجازه نمی دهیم تجربه تلخ شهرهای عراق مانند الرمادی و الانبار در لبنان تکرار شود و لازم هم نیست کسانی وظایف ما را برای حمایت از لبنان و مردم و اهل خودمان تعیین و ترسیم کنند.

معاون دبیرکل حزب الله با طرح این سئوال، اگر قرار باشد رزمندگان مقاومت اسلامی خاک اشغال شده لبنان را آزاد نکند، چه کسانی این وظیفه و ماموریت را عهده دار خواهند شد؟ ، اظهارداشت: تا زمانی که به ما نگویید چه کسی قرار است خاک اشغال شده لبنان را آزاد کند، حاضر نیستیم دست روی دست بگذاریم و تنها تماشاچی باشیم.

شیخ نعیم قاسم گفت: اما اگر متقاعد شویم که می خواهید اراضی اشغالی لبنان را آزاد کنید، خواهید دید که با پیشنهادهای عملی شما همراه خواهیم شد زیرا اصراری نداریم که تنها رزمندگان مقاومت اسلامی باید به تنهایی جلوی تروریست های تکفیری بایستند.