به گزارش پارس، تسنیم به نقل از «آناتولی» نوشت: سازمان ملل متحد، پنجشنبه اعلام کرد کنفرانس صلح در یمن قرار است ۲۸ ماه مه در ژنو برگزار شود. «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن درخواست از طرف‌های درگیر برای حضور در این کنفرانس، ابراز امیدواری کرد این نشست زمینه انتقال سیاسی را تحت نظارت یمنی‌ها فراهم کند، ‌سطح خشونت‌ها را کاهش دهد و اوضاع انسانی را که غیرقابل تحمل شده است، ‌بهبود بخشد.

این در حالی است که «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله در گفت‌وگویی تلویزیونی، توقف «فوری» تجاوز سعودی علیه یمن را شرط این جنبش برای مشارکت در کنفرانس ژنو براساس نتایج گفت‌وگوهای ملی و توافقنامه صلح و مشارکت، اعلام کرد.

عبدالسلام افزود جنبش انصارالله درصدد است سطح هماهنگی خود را با گروه‌های سیاسی مخالف حضور در نشست فرمایشی ریاض بویژه حزب «کنگره ملی» به ریاست «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق یمن، ارتقا دهد. سخنگوی انصارالله به انجام حملات بیشتر در مناطق مرزی عربستان سعودی تهدید کرد و گفت: «ما با واکنش به تجاوز دشمن سعودی در زمان و مکان مناسب، از کرامت‌مان دفاع خواهیم کرد.» وی تأکید کرد نیروهای الحوثی منطقه «نجران» در عربستان را بمباران کرده‌اند.

«ریاض یاسین» وزیر خارجه دولت در تبعید یمن نیز اعلام کرده است اگر نیروهای الحوثی از مناطق تحت تصرف خود عقب‌نشینی نکنند دولت «عبدربه منصور هادی» در نشست سازمان ملل در خصوص یمن که قرار است ۲۸ مه در ژنو برگزار شود، شرکت نخواهد کرد. وی افزود :«اگر الحوثی‌ها حداقل از عدن یا تعز عقب‌نشینی نکنند و قطعنامه ۲۲۱۶ و یا بخشی از آن را اجرا نکنند ما در این نشست شرکت نخواهیم کرد.»

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که «فرحان حق» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متذکر شده است که تاکنون درخصوص طرف‌های یمنی مشارکت کننده در کنفرانس ژنو، تصمیم‌گیری نشده است و فهرست نهایی مدعوین در حال آماده شدن است.