به گزارش پارس به نقل از فارس، مرتضی طلایی در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به انتقادات محمد سالاری رئیس هیات نظارت در انتخابات شورایاری‌ها اظهار داشت: در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها کوچکترین دخالتی نداشته‌ایم و در صورتی که یک مورد مداخله را ارایه دادیم بنده تمامی حرف‌های گذشته و فعلی شما را قبول می‌کنم.

وی ادامه داد: رئیس شورای اسلامی شهر تهران تقاضا می‌کنم یک ساعت به ما وقت بدهند تا بتوانیم مجموع اقداماتی را که در انتخابات شورایاری‌ها صورت گرفته را برای افکار عمومی تشریح کنیم.

طلایی یادآور شد: امسال برای نخستین‌بار برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری مراسم تحلیف شورایاران انجام شده است که این مراسم به دلیل برگزاری برنامه‌ای مشابه در دولت برگزار نشد و تا کنون نیز حتی در دوره سوم شورای شهر نیز مراسم تحلیف شورایاران نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در ستاد شورایاری را بنده باز کردم گفت: اگر سندی در صورت تخلف وحود دارد قطعا آن را ارایه بدهند تا کارشناسی شود.

وی گفت: هیچ گونه تغییراتی در اختیارات شورایاری‌ها ایجاد نشده است و هیچ شائبه‌ای وجود ندارد و معتقدم اگر نظر شورا بر اساس شورای عالی باشد من قبول می‌کنم.

وی گفت: در باره این که دبیر شورایاری‌ها چه تحصیلاتی داشته باشد ما نظرسنجی انجام داده و ۱۲۱نفر گفته‌اند لیسانس به بالاتر باشد ولی بعضی از دوستان به دلیل قطع منافع افراد دیگر تلاش می‌کنند.

طلایی یادآور شد: هیات امنای محلات به استناد دو مصوبه شورا تشکیل شده است و کاری به موضوع شورایاری‌ها ندارد.