پايگاه خبري تحليلي «پارس»- یکی از اعضای برجسته طيف سنتي اصولگرايان با حضور در جلسه سیاسی در یکی از دانشگاه های مطرح علوم انسانی کشور به تحلیل وضعیت انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی پرداخت و از برخي تحولات دروني جريان اصلاخات خبر داد.

براساس گزارش خبرنگار پايگاه خبري تحليلي «پارس»، عضو برجسته طيف سنتي اصولگرايان که در این روزها تحت فشار شدیدی از سوی رسانه های اصلاح طلب به دلیل نزدیکی سیاسی به گروه جبهه پایداری است؛ در این نشست سیاسی به تحلیل نحوه رفتارسیاسی حزب کارگزاران سازندگی پرداخت.

وی معتقد بود که اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری که در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در کاخ سعدآباد بیان شده است از لحاظ محتوایی ایرادی ندارد چون تحرکات حزبی و تشکیلاتی از اعضای هردوجناح سیاسی صورت می گیرد ولی زمانی این گفتارها خطرناک است که از اموال دولتی برای تصاحب کرسی های مجلس استفاده شود که در این هنگام باید نهادهای نظارتی بدون هیچ گونه اغماض وارد عمل شوند. 

عضو برجسته طيف سنتي اصولگرايان که سابقه فراوانی در ادوار انتخابات مجلس دارد؛ در تحلیل رفتار انتخاباتی حزب کارگزاران سازندگی اظهار داشت که این حزب با وجود رغبت فراوان، توانایی ارايه لیستی مجزا حزبی در انتخابات مجلس دهم را ندارد به همین خاطر خواهان قرار گرفتن در محوریت جریان انتخاباتی اصلاحات است تا از این طریق از بیشینه ظرفیت های دیگر احزاب اصلاح طلب استفاده نماید و از سوی دیگر طیف های سیاسی جریان اصلاحات را مجبور به پذیرش شعارهای انتخابات حزب خود نماید. 

عضو برجسته طيف سنتي اصولگرايان همچنین برداشت سیاسی خود از روند تبلیغات حزب کارگزاران را قرار دادن تصاویر هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و رییس دولت اصلاحات در بالای لیست پیشنهادی دانست و تلاش معاون اول دولت یازدهم برای رفع ممنوع التصویری رییس دولت اصلاحات را در همین راستا ارزیابی نمود.

وي در حاشيه اين جلسه تاكيد داشته كه دكتر علي لاريجاني تا اين لحظه، فرايند وحدت اضولگرايان را نپذيرفته است در عين حال هم دوستان اصولگرا سعي نكنند او را به جريان مقابل سوق دهند.

لازم به يادآوري است استفاده از تصاویر رییس دولت اصلاحات در انتخابات مجلس هشتم با عنوان «لیست یاران وی» نیز صورت گرفت ولی از سوی افکار عمومی با اقبال رو به رو نشد و جریان اصولگرا با اقبال مردمی مواجه شد و اکثریت کرسی های مجلس را به دست آورد.

 خاتمي

در انتخابات مجلس هشتم (اسفند 86) از فهرست 30 نفره ای تحت اين عنوان مردم تهران تنها به یك نفر از آنها یعنی محجوب رای دادند. با این حال تنها عضو فهرست ۳۰ نفره ياران خاتمي كه در انتخابات سال 1386 مجلس توانست به مجلس راه پيدا كند، گفته بود: من اصلاح طلب نيستم. عليرضا محجوب در جمع دانشجويان درباره نامه نمايندگان اصلاح طلب مجلس ششم به رهبري گفته بود: تابلوي ما، تابلوي خانه كارگر است. مگر اصلاح طلبان در مجلس ششم من را در ليست خود قرار دادند كه بخواهم از آنها باشم. وقتي درباره اصلاحات سؤال مي كنيد چون من نمايندگي كسي جز خانه كارگر را ندارم نمي توانم پاسخگو باشم.