به گزارش پارس به نقل از فارس ، نیروهای ارتش لبنان یکشنبه (امروز) مواضع تروریست‌ها در مناطق کوهستانی شهرک مرزی «عرسال» هدف قرار دادند.

وبگاه خبری روزنامه «الجمهوریة» با اعلام این خبر، افزود: ارتش لبنان مواضع تروریست‌ها را با راکت و توپخانه هدف قرار داد که در جریان آن چندین فرد مسلح کشته یا زخمی شدند.

افراد مسلح وابسته به داعش و جبهه النصره تابستان سال گذشته از خاک سوریه وارد لبنان شده و پس از حمله به مراکز نظامی ارتش و نیروهای امنیتی، ده‌ها تن از سربازان ارتش و نیروهای ژاندارمری را به اسارت گرفتند. افراد مسلح خواسته‌هایی از جمله آزادی تروریست‌های وابسته به خود از زندان‌های لبنان، دریافت اموال از دولت لبنان و خروج حزب الله از سوریه را شرط آزادی اسرای لبنان اعلام کرده‌اند.

درگیری‌ها در عرسال زمانی آغاز شد که ارتش لبنان یکی از تروریست‌های جبهه النصره_شاخه القاعده در سوریه_ را دستگیر کرد و تروریست‌های القاعده‌ای نیز اقدام به حمله یک مرکز امنیتی در شهر عرسال در نزدیک مرز سوریه با لبنان کردند که در این حمله 4 نفر از جمله دو غیر نظامی کشته شدند و تروریست‌ها 20 نفر از نیروهای امنیتی را ربودند.

عملیات مشترک حزب الله و نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی کامل منطقه القلمون واقع بین سوریه و لبنان از 10 روز گذشته آغاز شده و تا کنون به پاکسازی بخش عمده منطقه عملیات منجر شده است. سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله در سخنرانی شب گذشته خود تاکید کرد که این عملیات تا پاکسازی کامل القلمون ادامه خواهند یافت.

ارتش لبنان نیز همه روزه مواضع و وتحرکات افراد مسلح در مناطق شرق کشورش را هدف قرار می‌دهد.