به گزارش پارس به نقل از فارس، نصور هادی، رئیس‌جمهور فراری یمن از گروه‌های همسو با عربستان در یمن خواسته تا در کنفرانسی در «ریاض» به منظور گفت‌‌و‌گو و رایزنی سیاسی جمع شوند و این درحالی است که اکثر گروه‌های تاثیر گذار و مهم یمنی از حضور در این نشست سرباز زده‌اند.

تلویزیون المیادین در گزارشی با اشاره به اینکه این نشست امروز(یکشنبه) بدون حضور گروه‌های تاثیرگذار برگزار می‌شود تاکید کرد که بیشتر اعضای دولت و نزدیکان منصور هادی و برخی از اعضای تبعید شده جنبش یمن جنوبی در این نشست حضور دارند و بسیاری از گروه‌های سیاسی یمن در این نشست نماینده‌ای ندارند.

پیش از این «نصرالدین عامر» عضو ارشد انصارالله یمن گفته بود که این گروه تحت هیچ شرایطی در نشست ریاض شرکت نمی‌کند.

همچنین سخنگوی دبیر کل سازمان ملل هم با اشاره به اینکه گفت‌وگوهای یمن در کشوری به جز عربستان و یمن برگزار خواهد شد، تأکید کرد که بحران این کشور با راه‌های نظامی حل نمی‌شود.

منصور هادی که به درخواست عربستان از سمتش اسعفا داد و پس از استعفا به عربستان فرار کرد به دلیل درخواست از ریاض برای حمله نظامی به یمن مقبولیت و مشروعیت خود در افکار عمومی و در میان نخبگان سیاسی در این کشور را از دست داده است و نیروهای طرفدار وی نیز در شرایط دشواری قرار دارند و تنها کنترل چند محله در شهر عدن را در اختیار دارند.