به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای صبح امروز در دیدار جمعی از مسئولان و سفرای کشورهای اسلامی به مناسبت عید مبعث تاکید کردند: خطرناکترین گروههای جرار تروریستی مانند داعش را خود امریکاییها ایجاد و حمایت کردند. دولت جعلی تروریستی صهیونیست را حمایت میکنند. ما میتوانیم مقابل این جاهلیت بایستیم.

ایشان خاطرنشان کردند:  بعثت برای مقابله با جاهلیت بود. جاهلیت مدرن امروز بازتولید شده و مانند جاهلیت اولی تابع شهوت و قساوت است البته با مجهز شدن به سلاح علم.امت اسلامی نیازمند بصیرت و عزم و همت است

امام خامنه‌ای تصریح کردند: سیاست خباثت‌آلود استکبار در منطقه، ایجاد جنگهای نیابتی برای منافع خود است. ما کشورهای منطقه خلیج فارس منفعت مشترک داریم. خلیج فارس امن برای همه امن است و خلیج فارس ناامن برای همه ناامن خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: عامل ناامنی و کشتار در یمن متاسفانه برخی کشورهای مسمای به مسلمانی‌اند اما آنها فریب خورده‌اند. پشتیبان و طراح تروریسم امریکاست. ایران با تروریسم مبارزه کرد و به آن سیلی زد و با مشت بر فرق آن کوبید و بعد از این نیز همینطور خواهد بود.

امام خامنه‌ای تاکید کردند: ما از هر مظلومی حمایت خواهیم کرد. حتی مشرکان مکه نیز در ماه حرام جنگ را قطع میکردند اما امروز در ماه رجب خانواده‌های یمنی را به عزا می‌نشانند. ملت یمن و بحرین مظلومند. ملت فلسطین دچار مظلومیت مزمن است.  سیاست دشمنان منطقه و اسلام، ترساندن کشورهای اسلامی از یکدیگر است. دشمن موهوم درست میکنند تا دشمن اصلی را که استکبار و وابستگان آنها و صهیونیست است، در حاشیه نگه دارند. مقابله با این سیاستها مقابله با جاهلیت است.

ایشان افزوند: ملتهای منطقه بیدار شده‌اند. بیداری اسلامی را موقتا سرکوب کردند اما بیداری و بصیرت سرکوب شدنی نیست. نباید نیروی بسیار زیاد امت اسلامی را نادیده گرفت.