به گزارش پارس به نقل از تسنیم، هم‌اکنون کشتی نجات در  آب‌های آزاد در شمال اقیانوس هند در حال عزیمت به بندر حدیده در یمن است و مردم مظلوم یمن برای رسیدن "نجات" به "حدیده" لحظه‌شماری می‌کنند.


از نخستین روز حمله نظامی رژیم سعودی به یمن تاکنون بیش از 3800 یمنی شهید و 8200 نفر مجروح شده‌اند که 2800 نفر مجروحان نیاز مبرم به داروهایی دارند که هم‌اکنون در کشتی نجات است و به گفته برخی منابع پزشکی در یمن حتی حیات آنان منوط به رسیدن داروهای ایرانی به یمن است.

50 تن از 2500 تن محموله کشتی نجات به دارو و اقلام پزشکی اختصاص دارد. این در حالی است که ایران خودش سال‌هاست تحریم دارویی است و تحریم‌کنندگان امروز نظاره می‌کنند که ایران نه تنها در تحریم دارویی تسلیم دشمن نشده، بلکه با تولید دارو در جایگاهی قرار گرفته که براساس آموزه‌های دینی و انسانی خود برای نجات انسان‌ها از مرگ، 50 تن دارو به یمن ارسال می‌کند؛ داروهایی که اکثر آن به گفته دکتر احمدی نماینده هلال احمر در کشتی ساخت داخل است.

دکتر احمدی سرپرست کشتی نجات درباره وضعیت داروهای ارسالی به یمن، گفت: ما بررسی‌های لازم را درباره وضعیت مردم یمن انجام داده‌ایم و طبق بررسی‌ها، دارو مهمترین نیاز مردم یمن است و حدود 2800 مجروح یمنی نیاز مبرم به داروهایی که اکنون در کشتی نجات است، دارند.

وی گفت: ما انواع آنتی بیوتیک‌ها و داروهای مورد نیاز مردم یمن را در کانتینر مخصوص بارگیری کرده‌ایم؛ تدابیر ایمنی لازم را برای حراست از داروها در مسیر انجام داده‌ایم، لذا هیچ مشکلی برای داروها به وجود نخواهد آمد.

احمدی با بیان اینکه ترکیب بار کشتی و هدف آن به صورت کامل به صلیب سرخ جهانی در ژنو ارسال و هماهنگی لازم نیز با آنها صورت گرفته است، تاکید کرد: با همکاران خود در کشور عربستان، جیبوتی و عمان هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

سرپرست کشتی نجات تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی ما این است کشتی نجات در بندر حدیده پهلو گرفته و توسط هلال احمر یمن بارگیری انجام شود. گروه پزشکی سازمان هلال احمر نیز وظیفه مهمی را به دوش دارد؛ گروهی که قرار است با حضور در بیمارستان‌های یمن با انتقال تجربیات خود به پزشکان یمنی، زمینه بهبود مجروحان یمنی را فراهم کنند.

دکتر سلیمان حیدری سرپرست تیم پزشکی اعزامی به یمن به خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم، گفت: تیم پزشکی هلال احمر سه بار تلاش کرد برای کمک به مردم یمن عازم این کشور شود، اما متاسفانه هر سه بار با ممانعت سعودی‌ها مواجه شد.

وی گفت: این چهارمین بار است که تیم پزشکی هلال احمر برای مداوای مجروحان یمنی قصد دارد به یمن برسد. ما بر همین اساس، ترکیبی از جراحان، پزشک عمومی، متخصص بیهوشی، تکنسین پرستاری و ... را که به صورت داوطلب برای کمک به مردم یمن اعلام امادگی کرده بودند، در تیم پزشکی داریم که انشاءالله با هماهنگی وزارت بهداشت یمن و صلیب سرخ فعالیت خود را در یمن دنبال خواهند کرد.

دکتر شاهین محمدصادقی از اعضای تیم پزشکی درباره ضرورت حضور پزشکان در یمن، گفت: حضور تیم پزشکی در یمن برای نجات صدها و بلکه هزاران انسان از مرگ ضرورت دارد که امیدوارم دیگران به این موضوع انسانی واقف باشند.

حالا کشتی نجات در شمال اقیانوس هند برای رسیدن به مردم یمن بی‌تابی می‌کند و خانواده مجروحان یمنی هم به پهلوگیری این کشتی در سواحل کشورشان چشم امید دوخته‌اند تا کمتر از پنج روز دیگر تلوزیون یمن اعلام کند "سفینة الانقاذ وصلت الی مینا الحدیده".