به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سیمور ام هرش، رئیس‌جمهور آمریکا را متهم کرده که برای کسب اعتبار از مرگ رهبر القاعده به فریبکاری روی آورده است. وی طی مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی "نقد کتاب لندن" می‌گوید این تصمیم جامعه نظامی و اطلاعاتی را مجبور ساخت که در جهت نشر نسخه اوبامایی رویدادها حرکت کنند.

هرش درباره سیاست‌های ضدتروریستی دولت اوباما می‌نویسد: "مزخرفات دروغ در سطوح بالا، در کنار زندان‌های مخفی، حملات پهپادها، حملات شبانه نیروهای ویژه، دور زدن سلسله مراتب فرماندهی، و بیرون راندن آنهایی که ممکن است مخالفت کنند، روش کار در آمریکاست."

هرش این گزارش را پس از مصاحبه با منبعی که هویتش فاش نشده نگاشته است. وی می‌گوید این منبع "یک مقام بازنشسته اطلاعاتی رده بالا است که از اطلاعات اولیه درباره حضور بن لادن در ابیت‌آباد آگاهی داشته است."

منبع هرش می‌گوید دولت پاکستان نقش فعالی در تأیید و اجرای حمله به مجموعه محل سکونت بن لادن داشته است.

علاوه بر این، دولت اوباما در ابتدا قصد داشته اعلام کند اسامه بن لادن در حمله هوایی پهپادها کشته شده است نه در عملیات نیروهای ویژه.

هرش درباره بیانیه اوباما پس از این حمله می‌گوید: "سخنان اوباما با شتاب زدگی تدوین شدند."

وی می‌نویسد: "این اظهارات خودستایانه و غیردقیق طی هفته‌های بعد آشفتگی و هرج و مرج پدید آوردند.... این دیگر دود ناشی از جنگ نبود."

منبع هرش می‌گوید: "این واقعیت که با پاکستانی‌ها توافق شده بود و هیچ گونه تحلیلی برای اعلام در صورت شکست عملیات وجود نداشت، حتی مورد بحث هم قرار نگرفته بود."

این منبع درباره واکنش مشاورین اوباما به سخنرانی وی درباره حمله می‌گوید: "و زمانی که درست از آب در نیامد، آنها مجبور شدند داستان جدیدی را سرهم بندی کنند."

هرش در گزارشش دولت اوباما را متهم می‌کند که اطلاعات مرتبط با این حمله را دستکاری کرده و القاعده راخطری بزرگتر از آنچه بود نشان داده است.

کاخ سفید تاکنون واکنشی به گزارش هرش نداشته است.