پايگاه خبري تحليلي «پارس»- منابع بلند پایه سیاسی در یمن از طرح سه مرحله ای عربستان برای کنفرانس قریب الوقوع ریاض پرده برداشته و اعلام کردند که برخی چهره های سیاسی برجسته از احزاب جنوب یمن در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، به نقل از شبکه خبری العربیه الجدید، منابع یمنی حاضر در ریاض فاش کردند که عربستان طرحی را برای مذاکرات آتی پیرامون یمن که قرار است 16 و 17 ماه جاری میلادی در ریاض برگزار شود، آماده کرده و قصد دارد این طرح را که از آن به عنوان نقشه راه آینده یمن یاد می کند، به یمنی ها تحمیل کند.

بنا به گفته این منابع، نقشه راه پیشنهادی ریاض شامل سه مرحله یعنی پایان دادن به انقلاب حوثی ها، بازگشتن دولت در تبعید یمن و بازسازی این کشور و در نهایت تکمیل مرحله انتقالی و بازنگری در ساختار دولت است.

همچنین منابع مذکور تاکید کردند که در کنفرانس ریاض نمایندگان حزب کنگره ملی، به رهبری علی عبدالله صالح و چهره هایی جدیدی از جنبش های جنوبی یمن از جمله حیدرالعطاس، یاسین مکاوی، احمد بن دغر و حسین بن شعیب شرکت خواهند داشت.

منابع مذکور در ادامه تاکید کردند که روسیه تلاش می کند تا محل مذاکرات یمن را از ریاض به ژنو تغییر دهد و این چیزی است که صالح و انصارالله نیز خواهان آن هستند اما با پافشاری عربستان و متحدان عرب آن کنفرانس در موعد خود و در شهر ریاض برگزار خواهد شد.