به گزارش پارس به نقل از فارس، ژنو فردا دوشنبه میزبان نشست سازمان ملل برای بررسی وضعیت حقوق بشر در آمریکا است.

در حالی که اعتراضات به خشونت پلیس و تبعیض نژادی در آمریکا همچنان ادامه دارد،‌ سازمان ملل در نشستی به بررسی وضعیت حقوق بشر در ایلات متحده می‌پردازد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با تاکید بر اینکه «روز دوشنبه(فردا) سازمان ملل به بررسی وضعیت حقوق بشر در آمریکا خواهد پرداخت»، بر طرح شدن مسائلی از قبیل خشونت پلیس و نژادپرستی، جاسوسی‌های گسترده از مردم این کشور و دیگر کشورها و همچنین «میراث جنگ با تروریسم» در این نشست تاکید کرد.

این نشست چند ساعته به میزبانی شورای حقوق بشر سازمان ملل با عنوان «بازنگری ادواری جهانی» برگزار می‌شود که بر مبنای آن هر ۴ سال درباره وضعیت حقوق بشر همه ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل نشستی برگزار شده و وضعیت آن بررسی می‌شود.

این خبرگزاری اروپایی گزارش داد که احتمالا در این نشست روی «قتل‌های سلسله‌وار مردان سیاه‌پوست» در آمریکا تمرکز شود مردانی چون مایکل براون ۱۸ ساله ساکن فرگوسن، فردی گری ساکن بالتیمور و دیگرانی که توسط خشونت پلیس سفیدپوست کشته شدند.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که چند روز از اعتراضات شدید در بالتیمور به قتل نژادپرستانه جوان ۲۵ ساله سیاه‌پوست می‌گذرد و البته اعتراضت ضد تبعیض نژادی در آمریکا همچنان ادامه دارد که در آخرین مورد آن معترضان شهر سیاتل باز هم به خیابانها آمده‌اند(جزئیات بیشتر).

در همین ارتباط، «جمیل داکوار» رئیس اتحادیه آزادیهای مدنی آمریکا (ACLU) درباره این نشست گفت: «جهان سوالات سختی درباره حقوق بشر از آمریکا خواه پرسید و اینکه هیات آمریکایی چگونه به این سوالات پاسخ دهد، می‌تواند آخرین فرصت دولت اوباما برای ترسیم میراث حقوق بشر رئیس‌جمهور باشد».

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده که موضوعاتی از قبیل وضعیت زندانهای آمریکا، موضوع شکنجه، حکم اعدام در این کشور، جاسوسی‌های گسترده داخلی و خارجی آمریکا، حملات پهپادها و میراث واشنگتن در جنگ ضد تروریسم از دیگر محورهای سوالات در این نشست خواهد بود.