به گزارش پارس به نقل از کیهان، رادیو فردا، صدای آمریکا و برخی سایت‌های داخلی (تدبیر، فرارو ...) دیروز ملاقات جان‌کری با جواد ظریف در محل اقامتگاه خوشرو سفیر ایران در نیویورک را که در حاشیه نشست اصلاح ان‌پی‌تی صورت گرفته، «تابوشکنی بزرگ» و «قدم گذاشتن به خاک ایران» خواندند. در این عملیات رسانه‌ای با بیان اینکه اتفاق مذکور در 36 سال گذشته بی‌سابقه، بر وجود فرش ایرانی زیرپای ملاقات کنندگان و همچنین پذیرایی با پسته تأکید شده است!!
این فضاسازی در حالی است که اقامتگاه سفیر کشورمان در نیویورک یادآور رفتار توهین‌آمیز رژیم مستکبر آمریکا با حمید ابوطالبی (معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور) و معرفی کردن وی به عنوان تروریست بود آن هم در شرایطی که وی از طرف دولت آقای روحانی به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل معرفی شده بود. اما اهانت آمریکا به فرستاده رئیس جمهور و پاسپورت وی عمداً مسکوت گذاشته شد.
در عین حال معلوم نیست در حالی که آمریکا بر عداوت و خباثت‌های خود در زمینه اعمال بیش از یکصد تحریم جدید و نقض عهد در توافق ژنو اصرار دارد، این قبیل هیجان‌آفرینی‌ها چه ارزش و اعتباری می‌تواند داشته باشد. به گزارش صدای آمریکا جان کری بلافاصله پس‌از این ملاقات تصریح کرد: مذاکرات برای مجاب کردن ایران به انجام تعهدات خود است. یکی از خطیرترین کارهایی که در راستای عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای می‌توان انجام داد، آن است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتواند بازرسی‌ها و راستی‌آزمایی‌های خود را بطور دقیق و کامل انجام دهد، توافق احتمالی با ایران نیز متکی بر کلمات نخواهد بود، بلکه متکی بر راستی آزمایی خواهد بود.
تأکید بر متهم معرفی کردن ایران از سوی تنها کاربرنده تسلیحات اتمی و اصرار بر حفظ رژیم تحریم‌ها که مکرراً در ادبیات اوباما و کری و... تکرار می‌شود، کمترین تردیدی باقی نمی‌گذارد که آمریکا کمترین تردیدی در تداوم خصومت‌ها با ملت ایران ندارد.