به گزارش پارس به نقل از ایسنا ؛ نایب رئیس مجلس گفت: ما در برخورد با جریان پول کثیف در حوزه سیاسی هیچ اغماضی نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد بعد از اعتراض نمایندگان به سخنان وزیر کشور مبنی بر این‌که صحبت‌هایش در موضوع پول‌های کثیف نیست به ارائه توضیحاتی پرداخت.

نایب رییس مجلس با اشاره به موضوع قاچاق سوخت گفت: همین سوخت که قاچاق می‌شود و پول آن برمی‌گردد یک پول کثیفی است که به صورت کثیف بازمی‌گردد. همین نکته کافی است که بدانیم در اقتصاد کشور شاهد جریان پول‌های کثیف هستیم. در این بحثی وجود ندارد.

به گفته وی، تبیین و ارائه راهکار برای برخورد منطقی با آن دغدغه اصلی دولت و مجلس به صورت مشترک است.

ابوترابی فرد خطاب به رحمانی فضلی گفت: از شما به عنوان سکان‌دار این حوزه انتظار می‌رود که با برنامه جهت حذف پول‌های کثیف از اقتصاد تمام تلاش خود را اعمال کنید و بدانید که مجلس با تمام توان در این مسیر همراه شماست. قطعا قوه قضائیه نیز همراهی خواهد داشت.

نایب رئیس مجلس در ادامه گفت: نکته سوال برانگیز و دغدغه نمایندگان بدون لحاظ گرایش‌های سیاسی و حتی در بین نمایندگان مدافع جدی دولت این است که مجلس نسبت به اظهارات اخیر شما اعتراض دارد.

وی افزود: سخن این است که از مباحث شما اینگونه برداشت شده و در رسانه‌ها هم انعکاس یافته که پول کثیف در جریان انتخابات نقش داشته و احتمالا در جریان انتخابات مجلس هم بوده است.

ابوترابی فرد اضافه کرد: نمایندگان در مجلس می‌خواهند بدانند آیا شما کمترین اطلاعی از جریان پول کثیف در حوزه انتخابات و شکل گیری نهاد قانون گذاری دارید؟ اگر این طور است به طور شفاف و روشن آن را با ذکر نام و مقدار بیان کنید.

نایب رئیس مجلس در ادامه با ایراد سوگندی گفت: بنده سوگند یاد می‌کنم مردم عزیز هم بدانند این دغدغه همه نمایندگان است که این موضوع به صورت شفاف بیان شود که اگر ضعفی است شناخته شود تا مجلس، دولت و دستگاه قضایی به طور جدی با آن برخورد کنند.

نایب رئیس مجلس درباره برگزاری جلسه علنی برای بررسی موضوع ورود پول‌های کثیف به انتخابات گفت: برای این تقاضای برگزاری جلسه علنی داشتیم که ما در حوزه برخورد با جریان پول کثیف در حوزه سیاست هیچ اغماضی نداریم. این عزم مجلس است و در این راه هیچ چشم پوشی ندارد.

ابوترابی فرد خطاب به وزیر کشور گفت: از شما به عنوان وزیر کشور خواهش می‌کنم که بدون کمترین چشم پوشی، کمترین حضور پول کثیف در نهاد سیاست به ویژه نهاد قانون گذاری را تبیین کنید. این موضوع در حوزه‌های دیگر نیز دغدغه ماست.

وی افزود: مجلس به طور طبیعی ناظر در تمام حوزه‌ها است. اما ابتدا از خود این موضوع را شروع می‌کند. بنابراین انتظار ما این است که به طور شفاف بیان کنید تا در جهت اصلاح آن قدم برداریم.

ابوترابی همچنین گفت: رسانه‌های بیگانه و دشمنان نظام اسلامی از این موضوع سوءاستفاده جدی کرده‌اند.