پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رويه دعوت صدا و سيما در مناظره ها و گفتگوهاي اخير از «مخالفين» و «موافقين» مذاكرات هسته اي به پيشنهاد برخي مشاورين دولت يازدهم صورت گرفته است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، بعد از توافق لوزان صدا و سيما رويه جديدي را در دعوت از «مخالفين» و «موافقين» مذاكرات هسته اي به عمل آورد كه برخي اين موضوع را زمينه حضور همه طيف هاي مختلف فكري و سياسي معطوف به مذاكرات هسته اي دانسته اند .

نتيجه پيشنهاد برخي مشاورين دولت يازدهم نشان مي دهد كه صرفا از دو سر طيف «مخالفين» و «موافقين» دعوت مي شود و از افرادي كه در جرگه «منتقدين» هستند خبري نيست و جالب آنجاست كه تمامي مخالفين مذاكرات هسته اي افرادي از جريان اصولگرا و موافقين از جريان «اصلاح طلب» و گروه «اعتدال»(نزديكان سياسي رئيس جمهور) هستند و نتيجه آنكه تمامي جريان اصولگرا مخالف هر گونه توافق هسته اي و جريان «اصلاح طلب» و گروه «اعتدال» نيز موافق توافق تلقي مي شود.

اين در حالي است كه «منتقدين»ي وجود دارند كه نسبت به بخشهايي از توافق لوزان نگاه مثبت و تاييدي و نسبت به بخشهايي از آن نگاه منفي دارند كه اين طيف متاسفانه در جلسات اخير صدا و سيما درخصوص پرونده هسته اي جايي ندارند.

گفته مي شود در طراحي برخي مشاورين، فهرست افرادي كه بايستي از سوي صدا و سيما در تاييد توافق لوزان دعوت شوند نيز ارايه شده است. يكي از افراد سیدمحمدکاظم سجادپور همكار و مشاوردكتر جواد ظريف در وزارت خارجه است كه سالها سابقه رفاقت و دوستي با وزير خارجه را دارد و بعد از سالها در رسانه ها و در رسانه ملي به ايراد «مصاحبه» مي پردازد.

هنوز در مورد فهرست ارايه شده به رسانه ملي، هيچ مرجع رسمي اظهار نظري نداشته است.

رسانه ملي به دليل تعداد بسيار زياد نيروي انساني و حجم بالاي برنامه هاي توليدي با مشكلات مالي عديده اي مواجه است. برخي شنيده ها حكايت از آن دارد كه در بهمن ماه سال گذشته، حسن روحاني با درخواست رييس جديد رسانه براي رفع مشكلات سنگين مالي صدا و سما با پرداخت  1000 میلیارد ريال به اين سازمان موافقت کرده بود.

در عين حال كه محمد سرافراز در رايزني با رئيس دولت يازدهم درصدد است با دريافت مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون دلار از صندوق توسعه ملی، به مشكلات مالي اين سازمان، پايان دهد. گفته می شود اگر این اتفاق بیافتد گشایش جدی در کار صدا و سیما صورت می گیرد.