به گزارش پارس به نقل از ایسنا، وزیران خارجه عضو گروه 7 به همراه فدریکا موگرینی ضمن استقبال از تفاهم هسته‌ای به دست آمده از ایران خواستند تا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

به گزارش رویترز، روز چهارشنبه وزیران خارجه جی 7 که شامل وزیران خارجه‌ی آمریکا، آلمان، ژاپن، فرانسه، انگلیس، کانادا و ایتالیا است به همراه فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پس از دیدار با یکدیگر در شهر لوبک آلمان در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما مصرانه از ایران می‌خواهیم برای راستی‌آزمایی در رفع همه نگرانی‌های مربوط به ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای خود به صورت کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

در ادامه این بیانیه آمده است ما از ادامه تلاش ایران و کشورهای 1+5 برای دستیابی به یک توافق جامع نهایی در مورد برنامه هسته‌ای ایران تا 30 ژوئن که به جامعه جهانی تضمین دهد برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است و ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای حرکت نخواهد کرد استقبال می‌کنیم.

ایران و شش قدرت جهانی در دوم آوریل به چارچوب یک تفاهم اولیه مبنی بر محدودسازی برنامه هسته‌ای ایران در قبال برداشته شدن تحریم‌های غرب علیه ایران دست یافتند.

این در حالی است که ایران بارها تاکید کرده است برنامه هسته‌ای‌اش کاملا صلح‌آمیز است و به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

در واقع این تفاهم قرار است پایه دستیابی ایران و غرب به یک توافق جامع و نهایی تا پایان ژوئن باشد.