به گزارش پارس به نقل از فارس، عباس سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در تجمع اعتراضی امروز دانشجویان (24 فروردین 93) در مقابل سفارت عربستان با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه همچنین اقدامات رژیم آل سعود در یمن گفت: واکنش‌ها و فعل و انفعالات نشان از پویایی، تأثیرگذاری و حرکت روبه‌ جلوی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: کسانی که در تحلیل خودشان شناخت دقیق از تحولات منطقه را ندارند و نگاه محدودی به مسائل اسلام دارند انقلاب اسلامی را پایان یافته و رو به ضعف می‌دانند در حالی که وقتی دشمن دچار چنین استیصالی می‌شود که مجبور است از نیروهای پنهان خود بهره‌ بگیرد نشان از قدرت انقلاب دارد.

این کارشناس سیاسی تأکید کرد: استفاده دشمن از نیروهایی که سال‌ها روی آن سرمایه‌گذاری کرده به معنی قدرت و قوت آنها نیست و نشان از این دارد که آنها از آخرین ترکش‌های خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: اگر صهیونیست‌ها امروز شرایط خوبی داشتند شاهد این حرکت شتابزده از آل سعود نبودیم.

سلیمی‌نمین گفت: امروز اگر آل سعود دست به چنین اقداماتی می‌زند ناشی از استیصال کسانی است که آل سود رسالت‌های پنهانی آنها را دنبال می‌کند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران خاطرنشان کرد: آل سعود سابقه لشکرکشی به یمن را داشته و در گذشته حمله آنها به یمن منجر به تجزیه یمن شده است عملکرد سعودی در گذشته علیه یمن جز خفت و تحقیر برای ملت یمن چیز دیگری نداشته است. آل سعود رسالتی جز تحقیر برای ملت‌های اسلامی ندارد.

وی ادامه داد: ‌اگر انقلاب در بین مسلمانان هر روز جایگاه بهتری پیدا می‌کند به خاطر این است که هر کشوری که با انقلاب همراه شده عزت برای خود ایجاد کرده است.

سلیمی‌نمین تأکید کرد: امروز برای اینکه بتوانیم عزت‌بخشی انقلاب اسلامی را به ملت‌های مسلمان نشان دهیم حضور ما در حج الزامی است.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: می‌توان از راههای دیگری برای واکنش به رژیم آل سعود استفاده کرد. همه ملت‌های اسلامی از برخورد تحقیرآمیز سعودی‌ها ناراحت هستند باید از دولت بخواهیم ظلم‌هایی که در زمان حج به مسلمانان می‌شود را جمع‌آوری کرده و در مجامع بین‌المللی ارائه کند و ثابت کند که رژیم آل سعود لیاقت پاسداری از حرمین شریفین را ندارد.

وی در خاتمه اظهار کرد: سرنوشت آل سعود قطعاً سرنوشت قطعی صدام خواهد شد کسانی که به اسلام خیانت می‌‌کنند قطعاً سرنوشتی مانند صدام خواهند داشت.