به گزارش پارس به نقل از کیهان، حمید ابوطالبی اسفند 92 به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل معرفی شد اما با کارشکنی رژیم آمریکا در صدور ویزا که وی را تروریست می‌خواند مواجه گردید و نتوانست به محل مأموریت خود عزیمت کند. مسئولان دولتی هم با وجود ادعای تلاش برای افزایش احترام پاسپورت ایرانی، از موضع خود عقب‌نشینی کرده‌اند و غلامعلی خوشرو را به جای ابوطالبی معرفی کردند حال آن که در ابتدا تصریح می‌کردند تسلیم کارشکنی آمریکا نخواهند شد.
با وجود این دهن‌کجی آشکار، ابوطالبی ضمن نوشته‌ای در توئیتر با اشاره به فرمایشات روز پنجشنبه  رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «اگر طرف مقابل از کج‌تابی‌های معمولش دست برداشت، تجربه می‌شود که در موارد دیگر هم می‌شود با آنها مذاکره کرد» آن را عرصه آزمایش اراده سیاسی آمریکا تعبیر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، ابوطالبی می‌نویسد: از آنجا که اوباما نیز گفته است «اگر دو طرف به این توافق دیپلماتیک دست یابند نوید بخش عصر تازه‌ای در روابط آمریکا و ایران است» لذا این آخرین گزینه برای آغاز تعامل است؛ چرا که هر دو کشور بر این امر توافق دارند که به موضوع هسته‌ای به عنوان آزمایش اراده بپردازند.
ابوطالبی با خلط میان اظهارات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور آمریکا نوشت: ارزش آغاز تعامل میان ایران و آمریکا بیش از موضوع پرونده هسته‌ای است، آن را آسان از دست ندهیم.
یادآور می‌شود برخی رسانه‌های خاص نیز با تحریف اظهارات رهبر معظم انقلاب، این اظهارات را به عنوان تمایل به رابطه با آمریکا جا زدند حال آن که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند رژیم آمریکا را به اعتبار تجارب طولانی، بد عهد و بی‌صداقت، لجوج، فریبکار، متقلب، بد معامله، اهل دبه در آوردن و خنجر از پشت زدن می‌دانند و اینکه «من هیچ وقت نسبت به مذاکره با آمریکا خوش‌بین نبوده‌ام.» در حقیقت رهبر معظم انقلاب، مذاکرات هسته‌ای را آزمون صداقت آمریکا توصیف کردند و نه فرصتی برای رابطه با رژیمی که معجون همه رذایل سیاسی و اخلاقی است. اکنون نیز باید از امثال آقای ابوطالبی پرسید آیا قرار است از موضع متهم به تروریسم با آمریکا رابطه برقرار کنند؟ ثم ماذا؟ آیا بدون احترام و با گارد اهانت و تهمت پراکنی آمریکا - نظیر کاری که با آقای ابوطالبی کرد- می‌توان رابطه برقرار کرد.