به گزارش پارس به نقل از جهان، یوسف پیرزاده، تاجر ایرانی که با اتهامات واهی ۱۸ ماه در آلمان زندانی بوده و مشخص می شود که بی گناه است در یادداشت ارسالی خود خطاب به رئیس جمهور نوشته است:

رئیس جمهور محترم جناب آقاى دكتر روحانى

سکوت پر معناى شما در برابر هتک حرمت دو هموطن نوجوان ایرانی در عربستان ، از روی تدبیر شماست یا امیدتان؟

آقای رییس جمهور

قربانی فرزند اين مرز و بوم است، آيا شما براى دفاع و صيانت از حقوق اين ملت قسم ياد نكرده ايد؟

جناب رئیس جمهور

شما سالها رییس شورای امنیت ملی ایران بودید آيا اين سكوت نشانه ى اقتدار و قدرت است؟ با این عدم واکنش شما از اين پس بيگانگان بخصوص عربستان با چه دیدی به مردم می نگرند؟

گاهی تدبیر، عکس العمل قاطع می باشد، نه فقط لبخند و مدارا.

من يوسف پيرزاده بعنوان تشكيل دهنده كمپين دفاع از حقوق ايرانيان خارج كشور كه قربانى بي توجهى دولت قبل و دولت شما هستم اعتراض خود را طى مصاحبه هاى مختلف و درج در شبكه هاى اجتماعى در خصوص بي توجهى وزارت خارج نسبت به عدم مقابله با بيگانگان و عدم دفاع از اتباع كشور در مجامع حقوقي بين اللملي را مطرح نمودم و ضرورت حمايت از كمپين دفاع از حقوق اتباع ايرانى و ديگر گروه هاى خيرخواه برخواسته از بطن جامعه بواسطه نقش و تاثير آنان در مجامع بين المللى و صحنه هاى اجتماعى را مطرح و فقدان آن را احساس و تاثير آن را غير قابل انكار بيان كردم.

متاسفانه هيچ يك از نهادها به موضوع توجه نكرده بطوري كه كار به جايي رسيد كه در فرودگاه عربستان دو نوجوان ايرانى توسط پليس و كادر زير نظر دولت عربستان مورد تعرض و تجاوز قرار گرفتن ، اگر دولت و سيستم ديپلماتيك كشور در سال هاى قبل به درستى از حقوق اتباع خود دفاع و به نظرات و خواسته هاى آسيب ديدگان اهميت مي داد شايد امروز شاهد اين فجايع نبوديم.

شايان ذكر است اينجانب به اتهام واهى خريدلوازم نظامى براى جمهوري اسلامى در كشور آلمان دستگير و مدت ١٨ ماه در بازداشت بسر بردم و دولت نسبت به احقاق حقوق پايمال شده اينجانب بي تفاوت بوده و على رغم نامه نگاري بسيار مسئولين از هرگونه پاسخ خودداري مى نمايند.

جناب رئیس جمهور بيایيد سكوت را بشكنيد و افكار عمومى جهان را متوجه اين بى عدالتى ها نماييد. شايد خواب سنگين سيستم ديپلماتيك كشور و جهان نيز سبك گردد.

حقوق ايرانيان در مرزهاى جغرافيايي و توافق مسئله هسته ايي خلاصه نمى گردد، دادگاه هاى بين اللملى مى تواند محلى براى نشان دادن قدرت استدلال و گفتار منطقي و مطالبه حقوق ملت ايران باشد .