به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه تودی زمان، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس خبری مشترکش با همتای سودانی‌اش در آنکارا ضمن ابراز تاسف نسبت به بحران کنونی در یمن در نتیجه حملات عربستان گفت:‌ ما با ایرانی‌ها توافق کردیم تا برای یافتن یک راه‌حل بلند مدت به منظور پایان دادن به جنگ در یمن با یکدیگر همکاری نزدیک داشته باشیم.


تودی زمان در ادامه نوشت:‌ دولت ترکیه ابتدا از حملات نظامی عربستان علیه حوثی‌ها در یمن حمایت کرد اما اکنون به نظر می‌آید این سیاست خود را تغییر داده و برای دستیابی به یک راه‌حل صلح‌آمیز برای پایان دادن به جنگ یمن تلاش می‌کند.

چاووش اوغلو هم‌چنین اظهار کرد: فاجعه انسانی یمن تنها در صورتی پایان می‌یابد که فورا به این جنگ پایان داده شود. وزیر امور خارجه ترکیه افزود: در سفر رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور کشورمان به تهران دو طرف بر همکاری نزدیک با یکدیگر در این زمینه تاکید کردند.

او تصریح کرد: ما برای پایان دادن به این بحران با یکدیگر همکاری خواهیم کرد. هم‌چنین ارتباط ما با دیگر کشورهای حاشیه خلیج ( فارس) ادامه خواهد داشت.

چاووش اوغلو تاکید کرد: هدف ما این است که به هرج و مرج کنونی در یمن پایان دهیم و امنیت و آرامش را به این کشور بازگردانیم.