فضیلت یک حرکت یا زیارت متناسب با هدف و نتیجه آن است و الا به خودی خود کار خاصی صورت نگرفته است. مانند زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) که در احادیث و روایت آن را با فضیلت تر از زیارت امام حسین(ع) دانسته اند که اگر به دلایل و شریاط تاریخی آن مراجعه کنیم خواهیم دید زیارت آن حضرت در آن برهه تاریخی اثرات و برکات زیادی برای حفظ شیعه به لحاظ مسائل سیاسی آن زمان داشته است.

و یا راهپیمایی عظیم و جهانی اربعین به سمت کربلا که بی شک موثر ترین و مهم ترین حرکت شیعه چه به لحاظ  معنوی و چه به لحاظ سیاسی در سطح منطقه و جهان به حساب می آید، برکت و فضیلتش به خاطر هویت و هدف آن است که در غیر اینصورت در خیلی از مسیر های خوش آب و هوا تر  قدم زد و راهپیمایی کرد.

حال اگر این روزها حوادث منطقه را که باعث و بانی اش خاندان منحوس سعودی هستند و یا فراخوان مفتی های مفت عربستان را برای شیعه ستیزی و ایران هراسی را رصد کنیم و اثراتش را در تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده ببینیم، می توان نتیجه گرفت "سفرعمره" تبعات سوءاش به مراتب بیشتر است که در اینصورت فضیلتی برای "این سفر" باقی نمی ماند و حقیقتا اگر ماهیت وهویت کنار رود، کعبه می شود بتخانه!

اگرچه عده ای همسو با دولت اعتدال هنوز سنگ آل سعود را به سینه می زنند و حتی اگر مفتی های وهابی به ناموسشان تجاوز کنند باز هم نگران سفر عمره خود می باشند! اما این حقیقت است که ارزش پاسپورت ایرانی بالاتر که نرفت هیچ، ارزش ایرانی تا به کجاها نیز تنزل پیدا کرد!

به قول مازیار بیژنی اگر یک جو شرف دارید،"عمره را تحریم کنید"

کعبه
بتخانه
فضیلت
سفر عمره
عربستان
آل سعود
تجاوز
ایرانی
تحریم عمره