به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمدباقر نوبخت در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران در آستانه سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به گیلان با بیان اینکه رئیس جمهور بر وعده‌ها و قول‌های خود به مردم پایبند است، اظهار کرد: چنین جلساتی در راستای آن برگزار می‌شوند تا دکتر روحانی وعده‌هایی به مردم دهد که از امکان اجرای آنها در زمان معین اطمینان حاصل شده باشد.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر نحوه‌ اجرای پروژه‌های سفر رئیس جمهور نظارت دقیق دارد، گفت: اولویت طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی برای تصویب در این سفرها بیشتر طرح‌هایی است که در همان سال و یا حداکثر نیمه سال آینده به بهره‌برداری برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیر دولتی گفت: اجرای طرح‌هایی که توسط بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور قطعی شود از حمایت کامل دولت برخوردار خواهد بود و موانع سرمایه‌گذاری آن نیز بر طرف می‌شود.
نوبخت از تشکیل کار گروه‌های تخصصی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای پیشنهاد اجرای طرح‌های بزرگ به بخش خصوصی در سفر به گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این کار گروه‌ها به منظور اطمینان خاطر از اجرایی شدن پروژه‌ها تشکیل می‌شود.
 
استاندار گیلان نیز در نشست مذکور با تشریح قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در این استان اظهار کرد: با توجه به پیروزی‌های اخیر دستگاه دیپلماسی کشور فضای بهتری برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به وجود آمده است که این فضا فرصت مناسب در نخستین سفر استانی رئیس جمهور در سال جدید محسوب می‌شود.
محمدعلی نجفی با ارائه اطلاعاتی از 100 فرصت بزرگ سرمایه‌گذاری در گیلان گفت: برای اجرای پروژه‌های بزرگی مانند پتروشیمی این آمادگی وجود دارد تا کنسرسیومی از نهادهای بزرگ سرمایه‌گذاری در گیلان تشکیل گیرد.
وی برگزاری نشست توسعه و سرمایه‌گذاری را مقدمه‌ای برای دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور حضور در گیلان اعلام کرد و گفت: این ارتباطات به صورت وسیع‌تر پس از سفر کاروان تدبیر و امید ادامه می‌یابد.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز با بیان اینکه فضای کار و تلاش خوبی پس از سوی کار آمدن دولت تدبیر و امید در استان به وجود آمده است گفت: حرکت‌های خوبی توسط نماینده عالی دولت در گیلان در سال 93 آغاز شده که با سفر رئیس جمهور این حرکت‌ها تقویت می‌شود.
محمود شکری کاهش آمار بیکاری در گیلان را یکی از این دستاوردها عنوان کرد و یادآور شد: گیلان فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله دریا، کشاورزی و گردشگری دارد و نمایندگان استان از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با جدیت حمایت می‌کنند.