به گزارش پارس به نقل از فارس ؛ آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با مجید متین‌فر سرپرست شهرداری قم و جمعی از مدیران شهری که در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) انجام شد با تاکید بر اینکه عمل به احادیث و فرمایشات حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه اسلامی آثار مثبتی به دنبال دارد ابراز کرد: الگوهای فاطمی باید در اولویت کار شهرداری قرار داده شود.

وی با بیان بخشی از خطبه‌های حضرت فاطمةالزهرا(س) تصریح کرد: برای اینکه اثبات کنیم فاطمی هستیم باید از ایده‌های فاطمی در زندگی خود استفاده کرده و با فرهنگ‌سازی‌های خود در جامعه اسلامی ایده‌های ایشان را ترویج دهیم.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) تبعیت از رهبری را یکی از ویژگی‌های دخت نبی‌مکرم اسلام(ص) دانست و افزود: با نگاهی به وقایع تاریخی از جمله فتنه سال ۸۸ باید بدانیم تبعیت از ولایت باید در میان مردم جامعه تقویت شود زیرا آزمون ولایت‌مداری به صورت مستمر از ملت ایران گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب شعار سال ۹۴ تا کنون بی‌سابقه بوده است و با توجه به اینکه حکمت‌های بسیاری در انتخاب این شعار وجود دارد و رهبر انقلاب مورد عنایت امام زمان(عج) هستند باید بگوییم انتخاب شعار سال توسط رهبری بدون توجه امام عصر(عج) انجام نشده است.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان باید در عمل به فرمایش‌های رهبر انقلاب اسلامی اهتمام ویژه داشته باشند گفت: برخی افراد پس از فرمایشات رهبری اجتهادهای مختلفی ارائه می‌دهند در صورتی که ایشان در سخنرانی‌ها به خوبی منظور خود را بیان کرده و این افراد به جای تفسیر شعار سال باید به دنبال عمل به آن باشند.

وی از شهر قم به عنوان الگویی برای دیگر شهرهای مذهبی نام برد و افزود: هر کسی در قم کار شکنی کند از این شهر نیست و بر عکس هر فردی سبب ترقی قم شود قمی است.

آیت‌الله سعیدی حرم حضرت معصومه(س) را نگین شهر قم دانست و تصریح کرد: کوچه‌ها و خیابان‌های قم حرم اهل‌بیت(ع) است و مسئولان نباید به آستان مقدس به عنوان یک نهاد نگاه کنند بلکه آن‌ها باید با استفاده از ظرفیت‌های خود برای برجسته‌تر کردن نگین شهر قم تلاش کنند.

وی پرهیز از سیاسی‌بازی را یکی از ویژگی‌های مورد نیاز شهرداری برشمرد و ادامه داد: مسئولان استانی باید تقدیر از مسئولان قبلی را در دستور کار خود قرار دهند و به عنوان یک آینه نقدهای یکدیگر را بازگو کنند.