به گزارش پارس به نقل از ایسنا ، با گذشت 100 روز از بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه شیعه مخالف دولت که خواهان برقراری عدالت و آزادی بیان در کشور است، جمعی از نهادها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فعال در عرصه حقوق بشر و نیز کارشناسان سازمان ملل در امور حقوق بشر همچنان خواهان آزادی هرچه سریعتر این شخصیت آزادی خواه هستند.

کمیته بین‌المللی حقوق بشر اعلام کرد: اتهامات مطرح شده علیه شیخ علی سلمان نشان‌ دهنده سیاست سرکوبگرانه دستگاه قضایی بحرین است که از این طریق افراد سیاسی و مدافعان حقوق بشر را هدف قرار داده است.

استفان دوجاریک، سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز اعلام کرد که بان کی مون همواره مساله بازداشت دبیرکل الوفاق و همچنین اتفاقات رخ داده در بحرین را پیگیری می‌کند.

سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل نیز به نوبه خود نسبت به بازداشت شیخ علی سلمان و ادامه روند بازداشت افرادی که پی احقاق آزادی‌بیان در بحرین هستند به شدت ابراز نگرانی کرد.

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل از مقامات بحرین خواست تا هر چه سریعتر شیخ سلمان و دیگر افراد سیاسی که ناعادلانه در بازداشت به سر می‌برند را آزاد کنند.

دیده‌بان حقوق بشر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه سخنرانی ارائه شده توسط شیخ علی سلمان را که متعلق به اکتبر 2014 میلادی بود، بررسی کرده و در سخنان وی مطلبی را که اتهامات وارد شده علیه وی را تایید کند، پیدا نکرده است.

معاون مدیر اجرایی امور خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: به نظر می‌رسد که هدف از بازداشت شیخ علی سلمان ارسال این پیام به بحرینی‌ها و تمام جهان است که سازش سیاسی و احترام به حقوق بشر امری نشدنی و غیرممکن در این کشور است.

پیشتر هیات مدافعان شیخ علی سلمان و تمام وکلای بحرینی نسبت به روند محاکمه وی که خارج از چارچوب بین‌المللی بوده و کاملا ناعادلانه است، ابراز نگرانی کردند.