جام زهر پنداريِ توافق هسته اي ناشي از عدم فهم مردمسالاري ديني است. التزام به لوازم مردمسالاري ديني، هيچوقت زهرآلود نيست. تا همينجاي مذاكرات هسته اي ثابت شده كه هيچكس در ايران بيش از "سيدعلي حسیني خامنه اي" به مردمسالاري ديني اعتقاد و التزام عملي ندارد.

دولتها می آیند و می روند.. آنچه می ماند و باید بماند "نظام جمهوری اسلامی" و مردمسالاری دینی است؛ حتی اگر فناوری هسته ای نباشد. اصل مردمسالاری دینی مهمتر از کلّ انرژی هسته ای و دستاوردهای آن است. پس منتقدان مذاکرات نباید جوری رفتار کنند که اصل مردمسالاری دینی در ایران ضربه بخورد.

ما منتقدان بخواهیم یا نخواهیم، رئیس جمهوری با شعار مذاکره تا رفع تحریم از "مردم" رأی گرفته و "رهبر" هم رأی مردم را تنفیذ کرده است. اصل مردمسالاری دینی می گوید چوب لای چرخش نکنید! اجازه دهید این دولت رویکرد غلطش را در چارچوب تعیین شده توسط رهبری نظام بیازماید، تا غلط بودنش بر خودش و بر همه کسانی که توهّم درست بودنش را دارند اثبات شود.

پ.ن:
واضح و مبرهن[!] است که "نقد کردن" تفاوت ماهوی دارد با "چوب لای چرخ کردن"! و نیز بر همگان روشن است که بنده رویکرد دولت و رئیس جمهور را در خصوص حل مشکلات اقتصادی از طریق مذاکره و رفع تحریم از اساس غلط می دانم، و صرفاً به اقتصاد مقاومتی و تکیه به نقطه های واقعی معتقدم، نه دل بستن به نقطه های خیالی.
و من الله التوفیق!
...