١) چيزى كه از به اصطلاح توافق دى روز در لوزان مشخصه اين كه؛

الف) فعلاً همه ى طرف هاى درگير به فكت شيت يا اعلام بيانيه بسنده كردند. اون چه كه توسط ظريف هم قرائت شده يه جور بيانيه بوده و نه اصل توافق نامه يا ترجمه ش يا هر كوفت و زهرمار ديگه. ب) چه متن ظريف، چه متن كرى و چه متن موگرينى همه گى كاربرد قُپٓى در كردن بين خودى ها داره و نه واقعيت موجود. مثل كسى كه بعد از يه دعواى مفصل تو جمع رفيقاش برگرده و با ناديده گرفتن كبودى زير چشم ش، بگه؛ جواتى! ديدى چه دهنى از يارو سرويس كردم؟! ج) هيشكى هم نمى گه ماست من ترشه.

٢) فضا شديداً غبارآلوده و تو اين فضا هر تحليلى دو زار هم ارزش نداره. چه مثبت و چه منفى. بايد همه از جو زده گى خارج شند بعد به اصل موضوع پرداخته بشه.

٣) به دولت حق بديد بعد از دو سال سر كار گذاشتن مردم در نجات از شرايط بد اقتصادى به هر علف هرزى متوسل بشه جهت نجات خودش.

به مخالفين دولت هم حق بديد كه بعد از اين همه مدت منفى بافى (و نه نقد سالم) كلاً مخالف يا ناراحت بشند از هر دستاوردى در اين مذاكرات.

٤) اتفاق خيلى مهمى كه اين وسط ميفته اين كه دولت حداكثر تا سه ماه ديگه (١١ تير) ملت رو سر كار مى ذاره. اولاً اين كه اين هيجان توافق، كاذب و زودگذره. و عمرش كم تر از بيست روزه. ثانياً همين ملت كه با شعارهاى غير واقعى دولت متوقع هم شده، منتظر يه اتفاق خوب در معيشت خودش هست. ثالثاً حالا حالاها از تغيير در شرايط اقتصادى دولت با روى كرد چشم اميد به خارج داشتن، خبرى نخواهد بود. فلذا اين شامورتى بازى دولتيان و حامياشون، در هم راه كردن اقبال عمومى و يا تبليغ براى تحول اقتصادى در ماه هاى آينده، تف سربالا براى اين جماعته كه هم در انتخابات مجلس در اسفند آينده تأثير داره و هم در انتخابات رياست جمهورى دو سال بعد.

٥) همون طور كه جريان متظاهر به انقلابى گرى در دولت قبل در قبال فتنه ى ٨٨ سكوت كرد تا همه ى هزينه هاى اون متوجه ولى فقيه بشه، جريان تجديدنظرطلب در اهداف انقلاب در دولت يازدهم هم با پيش كشيدن مذاكرات با روى كرد جديد و اصرار بر كوتاه اومدن از خيلى پيش رفت هاى قبلى در دانش و صنعت هسته اى و بزرگ نمايى در ارتباط مشكلات كشور با هسته اى شدن مون و قرار دادن اون در كنار مواضع ره برى، سعى كردند مردم رو مقابل ولى فقيه قرار بدند و اين طور وانمود كنند كه ايشون با اصرار بر مواضع شون، شرايط كشور رو در جوامع بين المللى بحرانى كرده و معيشت مردم رو هم با مشكل رو به رو كردند يا اگر توافق، همه رقمه به نفع ما نبود باز اين طور جا بندازند كه ما تابع نظرات ره برى بوديم و همه چى رو در اختيار ايشون گذاشته بوديم و بدون اجازه ى ايشون آب نمى خورديم و اصلاً ما ساده! ايشون چرا ساده گى ما رو پذيرفتند (نظر خوارج بعد از جريان حكميت و مكر عمرو عاص و معاويه!). وليكن همون طور كه مواضع اصولى و پافشارى بر حق مقام ولايت در جريان فتنه، باعث روشن گرى و بصيرت افزايى مردم شده و دروغ گو و منافق و رياكار رو ظرف چند ماه مفتضح كرد و به مردم شناسوند، حمايت همه جانبه ى حضرت آقا صرفاً از سياست هاى نزديك به اصول انقلاب توسط دولت يازدهم در مذاكرات هسته اى، ضمن ترسيم خطوط قرمز و بر حذر داشتن از مماشات و تسليم و بازنمايى حقوق ملى و روشن كردن حق ملت، در كنار بزرگ نمايى دولت در موفقيت هاى حاصل از اين مذاكرات، همه ى تلاش هاى دشمن رو به خودشون برگردوند (كه البته عمده ى اين كمونه كردن در ماه هاى بعد مشخص تر خواهد شد!)

٦) بر كسى پوشيده نيست چه اين توافق باشه و چه نباشه، چه دنياى استكبار راضى بشه و چه نشه، اون ها كار خودشون رو مى كنند و ماها كار خودمون رو. به قول آقا هيچ رقمه هم امنيت اسراييل تأمين نخواهد شد. همون جورى هم كه پيش از اين و تو يادداشت هاى قبلى م گفتم به هيچ وجه من الوجوه هم نمى شه جمهورى اسلامى بود و با آمريكا و باورهاش كنار اومد يا رابطه برقرار كرد. تا امثال ماها هم زنده ايم، جمهورى اسلامى رو هم نمى شه چه لفظاً و چه عملاً حذف كرد. پس اين جماعت هول چى رو مى زنند؟!

٧) در ماجراى قبول قطع نامه ٥٩٨ و به قول حضرت امام نوشيدن جام زهر، جريان انقلابى و حاميان اصول اسلامى چيزى رو از دست ندادند. چرا كه اون جريان قائل به رضاى خدا بود و نه كشورگشايى يا پافشارى بر شعارهاى صرفاً سياسى يا آب رو دارى در بين جوامع بين المللى با استناد به فرهنگ و قوانين قراردادى اون ها. و باز به قول امام، "[منتقدين به جنگ و مخالفان پاى دارى در مقابل دشمن] از عوالم غيب و از فلسفه ى شهادت بى خبرند و نمى دانند كسى كه براى رضاى خدا به جهاد رفته است و سر در طبق اخلاص و بنده گى نهاده است، حوادث زمان به جاودانه گى و بقاء و جاى گاه رفيع آن لطمه اى وارد نمى سازد و ما براى درك كامل ارزش و راه شهيدان مان، فاصله اى طولانى را بايد بپيماييم و در گذر زمان و تاريخ انقلاب و آينده گان، آن را جست و جو نماييم." در جريان مذاكرات هسته اى و نبرد ديپلماتيكى كه ايران با قدرت هاى جهانى داشت و با فراز و فرودهاى بى شمارى هم مواجه بود و شيرينى ها و تلخى هاى زيادى هم داشت، چنان چه عايدات دنيوى و گره گشايى از مشكلات اقتصادى و پيروزى صرف در توافقات بين المللى هم برامون نداشته باشه، شك نكيد، منافع اون در آينده چنان بدرخشه كه حتا چشم توافق كننده گان رو هم بزنه. اين رو از اقوال گذشته گان، اميدهاى امام، طمئنينه و آرامش آقا و وعده الهى مى شه فهميد كه؛ "بَل نَقذِفُ بِالحَقِّ عَلَى الباطِلِ فَيَدمَغُهُ فَاِذا هُوَ زاهِقٌ وَ لَكُمُ الوَيلُ مِمّا تَصِفون (انبياء/ ١٨) حالا ديگه مردم هم دشمن رو خيلى شفاف مى شناسند و هم آمريكا و آمريكايى رو واضح و روشن و بدون چشم مسلح ديدند. لذا مشاهده حق و باطل، عينى تر شده.

٨) كسانى كه از اسلام و انقلاب عقده دارند، از هر فرصتى براى اين عقده گشايى استفاده مى كنند. براى اين جماعت عقده اى، اصلاً انقلاب و پيروزى هاى اون، محلى از اعراب كه نداره، هيچ، چه بسا هر موفقيتى رو شكست و هر شكستى رو موفقيت جا بزنند و از هر دوى اين موقعيت ها براى خالى شدن پتانسيل ذخيره شده در كمر و باز شدن گره كور قر و قميش و انعطاف مخنث گونه در بدن شون استفاده كنند و با نمايش خيابونى اين لوده گى ها به اسم جشن پيروزى، قصد انتقام از انقلاب و اصول اون رو دارند و نه خوش حالى از سربلندى ايران عزيز كه سربلندى ايران و ايرانى در ماه ها و سال هاى آينده در دمشق و صنعا و بغداد و بيروت و امان و قاهره و طرابلس و باكو و استانبول و كابل و آبوجا و منامه و در آخر در قدس رقم خواهد خورد.

٩) با همه ى احترامى كه براى جناب دكتر ظريف (چه تخصصى و چه اعتقادى) قائل م، ولى براى يه شخصيت متبحرى مثل ايشون متأسف م كه وزير دولتى شدند كه رييس اون فرد هوچى در نقد و انتقاد، بى سواد در امور ديپلماتيك، لاقيد در اصول انقلاب و بى تفاوت در شناخت درد مردمه، كه هر چى هم وزير خندان تلاش كنه، به نام رييس دولت تموم و ثبت و ضبط مى شه. اميدوار شخصيت باسواد، توانا، متعهد و متخصص دكتر محمدجواد ظريف، هيچ وقت تحت تأثير القائات جناحى يا نفسانى رييس ش واقع نشده و از القابى كه توسط مشتى نادان جو زده يا مغرض غرب زده كه گوسفندوار از هر چه اون ور آب امر بشه تبعيت كرده يا نهى بشه، حتا از خوبى هاى ملى هم استنكاف مى كنند، خوش نود نشند. چرا كه در هر صورت، زحمات ايشون وقتى با خلوص نيت هم راه باشه، به موقع ش پاداش شون رو خواهند گرفت.