به گزارش پارس به نقل از کیهان، معاون اول روحانی همچنین در گفتگو با ایلنا از انجام اصلاحات در بسیاری حوزه‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مسیر ادامه داشته باشد.
اسحاق جهانگیری در پاسخ به این سوال که در سال ۹۳ چه میزان از وعده‌های دولت یازدهم به ویژه در رابطه با بازتر شدن فضای سیاسی کشور عملی شده، گفت: شاید این وعده آنطور که برخی فکر می‌کنند، به شکل کامل عملی نشده باشد، اما مسیر، همواره مسیر اصلاح بوده و تا حد زیادی نیز اصلاحات انجام گرفته است و امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد.
ایجاد جنبش مجلس ترحیم و موج سواری از فوت افراد، از ترفندهای عناصر مطرود سیاسی است. به طور مثال محمدعلی ابطحی، مسئول دفتر سابق رئیس دولت اصلاحات و از محکومین فتنه در اظهارنظری جالب درخصوص مجلس ختم برادر یکی از سران فتنه در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: «امروز در مراسم ختم برادر آقاي كروبي شركت كردم. نفر سمت راستي پسرآقاي كروبي است. گفت چهارشنبه‌ها ديدن پدرش مي‌رود. كلي احوال حاج آقا را پرسيدم و قول داد مثل دفعه‌هاي قبل سلام برساند. توقع حضور آدم‌هاي بيشتر و مهمتر را داشتم. اي دنياي بي‌وفا!»
ابطحی پیش از این با صدور پیام تسلیتی بامزه به کروبی نوشته بود: «مي‌دانيد كه ياد و نام شما در همه لحظات در بين تك تك اعضاي خانواده ما جاري است(!)»
گفتنی است پیش از این غلامحسین محسنی اژه‌ای، در پاسخ به سئوالی درباره دستور قوه قضاییه مبنی بر «منع درج نام و تصویر رئیس دولت اصلاحات» گفته بود: «در مورد کسانی که شورای عالی امنیت ملی در مورد آن‌ها تصمیم گرفته یا قوه قضاییه آنها را به عنوان سران فتنه محسوب می‌کند، دستگاه قضا می‌تواند دستوراتی بدهد.»
وی اضافه کرد: «در مورد فرد مورد نظر نیز دستور داده شد که رسانه‌ها حق ندارند تصویر یا مطالب او را منعکس و منتقل کنند، این دستور همچنان به قوت خود باقی است و اگر رسانه‌ای خلاف آن عمل کند با آن برخورد خواهد شد.»
با وجود آشکار بودن علت پیگیری مصوبه شورای عالی امنیت ملی در مورد ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی سران فتنه 88، پیش از این برخی چهره‌های سیاسی حذف شده تلاش کرده بودند، با راه‌اندازی «جنبش مجلس ترحیم» دمی کوتاه بیابند و یاد بی‌قانونی‌های گذشته را زنده نگاه دارند.
گفتنی است حتی پیش از اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی (که حسن روحانی از سال‌ها پیش عضو آن بوده است) علی رغم تلاش مجموعه رسانه‌های زنجیره‌ای برای تمدید تاریخ اعتبار منقضی شده سران فتنه، افراد مذکور با بایکوت خبری مردمی مواجه بودند. 
به نظر می‌رسد اقلیت حاشیه‌ساز اطراف دولت یازدهم که اصرار دارند روحانی را وامدار جریان سوخته فتنه معرفی کند، از هزینه‌کرد آبرو و اعتبار حلقه اول نزدیکان وی برای اهداف حزبی خود هیچ ابایی ندارد.