به گزارش پارس به نقل از فارس، پلیس انگلیس امروز (شنبه) گفت 6 تبعه خود در ارتباط با اقدامات تروریستی سوریه در بندر «دوور» در جنوب شرقی انگلیس دستگیر کرد.  


خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر نوشت، این 6 نفر که شامل پنج مرد و یک زن و در سنین بین 20 تا 30 سال هستند، روز جمعه صبح در حالی که قصد ترک این بندرگاه‌ها را داشتند، دستگیر شدند.

این گروه 6 نفره در حال حاضر تحت بازداشت پلیس انگلیس هستند و تحقیقات در بیمنگهام، محل زندگی آنان، ادامه دارد.

سرویس‌های امنیتی انگلیس برآورد کردند حدود 600 انگلیسی تا کنون برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق سفر کرده‌اند. یکی از این افراد به نام «محمد اموازی» است که در رسانه‌های انگلیسی به «جان جهادی» مشهور و در فیلم‌های منتشر شده داعش، سر گروگان‌های غربی را می‌برید.

روز جمعه، نیروهای امنیتی ترکیه 9 تبعه انگلیس را که سعی در ورود به سوریه داشتند، دستگیر کرده بودند. این گروه که شامل 5 فرد بزرگسال و 4 کودک بود، از شمال انگلیس به ترکیه رفته بود؛ به گفته نیروهای امنیتی ترکیه پسر یکی از اعضای شورای شهر «راچ‌دل» نیز در این جمع 9 نفره بوده است.

 آمار غیر رسمی از پیوستن تا دوهزار تبعه انگلیسی به نیروهای تروریستی داعش خبر می‌دهند که بازگشت آنان به انگلیس، تهدید برای امنیت ملی و موجب نگرانی دولت و مردم این کشور است.