به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مقامات عالی حزب جمعیت علمای پاکستان به رهبری «صاحبزاده ابوالخیر محمد زبیر» به خبرنگاران در کراچی بزرگترین شهر این کشور، گفت: تجاوز عربستان و متحدان آن در یمن خلاف قوانین بین‌المللی است و حزب جمعیت علمای پاکستان آن را محکوم می‌کند.

علاوه بر علامه «عقیل انجم قادری» دبیر مرکزی حزب جمعیت علمای پاکستان در ایالت «سند» و علامه «قاضی احمد نورانی» رئیس این حزب در کراچی، مفتی «محمد رفیع الرحمان نورانی»، علامه «محمد بشیر القادری»، علامه «عبدالغفار»، مولانا «عبدالغفار»، مولانا «شوکت مغل»، علامه «خلیل احمد نورانی»، «سید زاهد قادری»، علامه «غلام گولروی»، مولانا «عبدالقدیر قادری»، «عبدالوحید یونس»، مفتی «نواز نعیمی» و سایر مقامات عالی این حزب  نیز در این کنفرانس حضور داشتند.

مقامات حزب جمعیت علمای پاکستان اعلام کردند که این حزب قرار است در 14 فروردین ماه سالجاری کنفرانس مشترک احزاب این کشور را در مورد بحران یمن برگزار کند.

دبیر مرکزی حزب جمعیت علمای پاکستان در ایالت سند در عین حال، اظهار داشت: تجاوز عربستان و متحدان آن در یمن عمل بر دستور آمریکا و رژیم صهیونیستی و خلاف قوانین بین المللی است.

وی افزود: عربستان سعودی باید احساسات امت اسلامی را درک کند و از تفرقه در اتحاد مسلمانان در جهان به دستور آمریکا و رژیم صهیونیستی اجتناب کند.

محمد زبیر اذعان کرد: حاکمان عربستان از یکطرف برای حفظ نظام پادشاهی خود حرمین شریفین را قربانی می‌کنند و از سوی دیگر نیز برای تکمیل دستور کار آمریکا و رژیم صهیونیستی بدنبال گسترش فرقه‌گرایی در جهان اسلام هستند.

وی با اشاره به نقش اتحادیه عرب نیز در بحران جاری یمن گفت: اتحادیه عرب زمان بمباران فلسطین کجا به سر می‌برد و عربستان نیز چرادر زمان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در ماه رمضان گذشته در فلسطین نقشی ایفا نکرد.

دبیر مرکزی حزب جمعیت علمای پاکستان با اظهار تأسف گفت: متأسفانه اتحادیه عرب تنها زمان تروریسم در کشورهای اسلامی به رهبری عربستان سعودی از خود تحرک نشان می‌دهد.

همچنین علامه قاضی احمد نورانی نیز اظهار داشت: هیچ کدام از کشورهای غرب و عرب منافعی از حملات به یمن بدست نخواهند آورد زیرا این حملات به زیان امت اسلامی و به دستور آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

مقامات حزب جمعیت علمای پاکستان ضمن مخالفت شدید با اعزام احتمالی ارتش این کشور بعنوان کمک اسلام‌آباد به ریاض گفتند که دولت پاکستان نباید بخشی از عملیات وحشیانه عربستان و متحدان آن در یمن باشد.

مقامات حزب جمعیت علمای پاکستان به دولت این کشور هشدار دادند: درصورت اعزام نیروی پاکستانی به ریاض، همه مردم این کشور به خیابان‌ها خواهند آمد.