به گزارش پارس به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ درباره سخنان ضد ایرانی نخست وزیر کانادا به این که ' دولت محافظه کار کانادا دولتی افراطی شناخته می شود' اشاره کرد و گفت: اظهارات مغرضانه نخست وزیر کانادا در باره ایران بسیار سطحی و بی محتواست.

وی تاکید کرد: اینگونه اظهارات غیرواقعی و تبلیغاتی بقدری تکراری و ملال آور شده است که ارزش پاسخگویی ندارد.
افخم اظهار داشت : بسیار محتمل است ژست آزادی خواهی آقای نخست وزیر برای جلب آراء جامعه ایرانیان کانادا در انتخابات پارلمانی آینده صورت گرفته باشد. ایشان در حالی مدعی حمایت از حقوق ایرانیان مقیم کانادا است که اخیرا یکی از نمایندگان حزب محافظه کار وی با لحنی توهین آمیز خطاب به ایرانیان کانادا از آنان خواست تا به ایران بازگردند.
سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان ساخت: اینگونه نگرش نسبت به قشر فعال و فرهیخته ایرانی مقیم کانادا نه تنها نشانگر این است که مسئولین دولت فعلی کانادا به بیماری خود برتر بینی مبتلا شده اند بلکه حتی ارزیابی غلطی از جامعه ایرانیان مقیم کانادا دارند.
استیون هارپر نخست وزیر کانادا در مراسمی که به مناسبت فرارسیدن نوروز برگزار شد ؛ در اظهاراتی ضدایرانی و مداخله جویانه از سیاست های جمهوری اسلامی ایران به شدت انتقاد کرد.
روزنامه کانادایی مترو نیوز ، هارپر شنبه شب در مراسم جشنی که به مناسبت نوروز در شهر ونکوور برگزار شد ؛ با حمایت از نیروهای برانداز و مخالفان و معترضان به سیاست های جمهوری اسلامی ؛ گفت که کشورش میزبان آن دسته از افرادی خواهد بود که در جستجوی رهایی از ایران هستند.