به گزارش پارس به نقل از فارس، برخی مقام‌های کنونی و گذشته رژیم صهیونیستی «مذاکره هسته‌ای با ایران» را مهم‌ترین دلیل اختلاف واشتگتن و تل‌آویو در برهه فعلی نامیدند.

مقامات کنونی و سابق رژیم‌صهیونیستی در واکنش به انتقادات باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا از اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در مورد پایان راهکار دو دولتی، می‌گویند عامل اصلی این اظهارات، «اختلاف نظر شدید» نتانیاهو و اوباما در مورد ایران است.

«یوال اشتاینتز» وزیر امور اطلاعات و راهبردی رژیم اسرائیل روز گذشته (یکشنبه) در گفت‌وگو با رادیو اسرائیل درباره تنش تل‌آویو با واشنگتن بابت مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: «ما با آمریکا بابت موضوع ایران اختلاف نظر بزرگی داریم.»

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، اشتانینز که مسئول رسیدگی به پرونده هسته‌ای ایران در دولت اسرائیل است، در ادامه اظهار داشت: «ما نمی‌توانیم پذیرای این ایده باشیم که همه دنیا، ایرانیان، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در باره توافق هسته‌ای صحبت می‌کنند و ما مجبور باشیم آرام کنار بنشینیم.»

از سویی دیگر «دور گلد» سفیر اسبق اسرائیل در سازمان ملل متحد که مشاور نتانیاهو نیز بوده، موضوع ایران و نه فلسطین را دلیل اختلاف تل‌آویو با واشنگتن عنوان کرد.

دور گلد در این باره گفت: «موضوع فلسطین پایه و اساس رابطه بحرانی با واشنگتن نیست. آن‌ها در حال مذاکره برای توافق با ایران هستند. آمریکایی‌ها می‌دانند که اسرائیل درباره مفاد توافقنامه ملاحظات بسیاری را در نظر می‌گیرد.»

گلد در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین اظهار داشت: «بحث ایران مهمترین موضوع در واشنگتن و اسرائیل است که احتمالا بر لحن گفتار نیز تاثیر خواهد گذاشت.»

«موشه یعلون» وزیر جنگ تنها رژیم دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه نیز روز گذشته در مصاحبه با رادیو رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای گذشته گفت که عدم توافق با ایران در رایزنی‌های هسته‌ای از آنچه در نظر وی «توافق بد» است، بهتر است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود که ایران هنوز برای اسرائیل تهدیدی واقعی است.