به گزارش پارس به نقل از ایرنا؛ آیت الله سید احمد علم الهدی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال به عنوان 'دولت و ملت، همدلی و همزبانی' برای دو بخش وظیفه های مهمی ترسیم فرمودند لذا زمانی فرمایشات معظم له بطور کامل محقق می شود که ملت و مسوولان بخشهای مختلف آنها را فصل الخطاب خود قرار دهند.

وی ادامه داد: زمانی دولت می تواند در انجام وظایف خود در اداره نظام و کشور موفق باشد که ملت حامی آن و همراه باشد و در مقابل دولت نایستد. امام جمعه مشهد با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر انتقاد سازنده از عملکرد دولت گفت: همراهی با دولت به منزله آن نیست که اگر انتقادی نسبت به بخشی وجود داشت عنوان نشود بلکه باید با ادبیاتی دوستانه و نه تخریب گرایانه انتقاد سازنده صورت گیرد.

وی افزود: همزبانی محصول همدلی است و تا همدلی وجود نداشته باشد همزبانی محقق نمی شود. آیت الله علم الهدی گفت: نامگذاری امسال نباید دستاویزی برای برخی قرار گیرد که دیگر نباید هیچگونه انتقادی از عملکرد مسوولین انجام شود بلکه انتقاد سازنده هم باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار داشته باشد و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند دولت هم نباید برای خود حاشیه سازی کند.

وی افزود: این همدلی در صورتی به نحو مطلوب محقق می شود که اخلاص در هر دو بخش عملکرد و گفتار مسوولین، مردم و منتقدین وجود داشته باشد و فردی که به اخلاص و نیات مخلصانه مسوولی اطمینان نداشته باشد نمی تواند با او همدل و همراه باشد. امام جمعه مشهد در ادامه همچنین اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب مذاکرات هسته ای را بطور کامل پیگیری و رصد می کنند و جهتگیری دولت و دست اندرکاران سیاست خارجی در این مذاکرات در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری است.


وی گفت: مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان انسانهای متدین و انقلابی هستند لذا زرق و برق غربیها چشمشان را پر نمی کند و آنان را تحت تاثیر قرار نمی دهد و رهبر معظم انقلاب اطمینان خود را نسبت به این افراد اعلام کردند. آیت الله علم الهدی در ادامه همچنین اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود از جمله در نامگذاری هر سال طی هفت سال گذشته همواره به مقوله اقتصاد تاکید داشتند که از جمله آنها می توان به جهاد اقتصادی، اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.


وی افزود: یکی از مشکلات و خلاء های اساسی کشور ما در عرصه اقتصاد نبود الگوسازی موثر برای بخشهای گوناگون تخصصی و تصمیم گیری است. امام جمعه مشهد ادامه داد: در عرصه نظری اقتصاد سخنان بسیاری مطرح می شود ولی در عرصه عمل و در الگوسازی با مشکل و کمبود اساسی مواجهیم.


وی همچنین گفت: برخی از بانکها در بازپرداخت سپرده های مردمی با مشکلاتی مواجه می شوند چون نمی توانند این سود را تامین کنند و بخش اعظم فتنه اقتصادی کشور ما در نظام بانکی است و بانکها در راستای اقتصاد مقاومتی فعالیت موثری انجام نمی دهند.


آیت الله علم الهدی افزود: عقود اسلامی در بانکها و معاملات اقتصادی کارآیی خود را از دست داده اند.
وی در ادامه سخنانش همچنین گفت: از استاندار و مسوولان ذیربط فرهنگی خراسان رضوی خواستم که بخاطر حفظ حرمت حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد کنسرت موسیقی برگزار نشود و یا برگزاری هر نوع کنسرتی منوط به تصویب شورای فرهنگ عمومی باشد که در راس آن استاندار قرار دارد.


امام جمعه مشهد افزود: به عنوان امام جمعه مشهد که قدرت اجرایی ندارم و همه قدرت اجرایی اعم از پلیس، اطلاعات و غیره در اختیار دولت است و سپاه هم که در مسائل اجرایی دخالت نمی کند و مطالبی که بیان می کنم در حد ارایه نظر و پیشنهاد است. وی گفت: اگر مردم با کنسرت مبتذلی برخورد کردند مسوولان در عواقب آن مسوول هستند چون مردم در مقابل مسائل مغایر ارزشهای اعتقادی و انقلابی ایستادگی می کنند.

آیت الله علم الهدی افزود: نباید در عرصه فضای مجازی دولت را موافق و امام جمعه مشهد را مخالف کنسرت نشان داد بلکه بایستی مطالب بطور کامل بیان شود. وی در ادامه پیرامون واقعه شیراز نیز گفت: افرادی که با مطهری نماینده مجلس برخورد کردند اراذل و اوباش نبودند بلکه همین مردم ارزشمدار بودند که وظیفه خود دیدند با یک عنصر غیرارزشی و منحرف برخورد کنند و نیروهای متدین پای آرمانهای خود ایستاده اند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه نوع برخورد با مطهری صحیح نبوده در عین حال گفت: نباید مسوولان اعم از رییس جمهور و غیره علیه این افراد اینچنین واکنش نشان دهند بلکه انتقاد خود را به صورت مطلوب بیان کنند.