به گزارش پارس به نقل از تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، "اسحاق هرتزوگ" رهبر ائتلاف چپ میانه روز چهارشنبه طی سخنانی هرگونه اتحاد با کابینه بنیامین نتانیاهو را رد کرد.

وی که این سخنان را در نشست حزب اتحاد صهیونیست در تل‌آویو مطرح می‌کرد، گفت: حضور در احزاب مخالف تنها گزینه‌ واقعی است که ما با مواجه هستیم.

هرتزوگ در ادامه سخنانش گفت: ما همچنان به ائتلاف قدرتمند خود که خواستار اسرائیلی عادل، امن، دموکراتیم و یهودی است ادامه می‌دهیم.

وی تاکید کرد که مبارزه هنوز به پایان نرسیده است.

رهبر ائتلاف چپ میانه گفت: ما نمی‌توانیم تسلیم شویم. ما باید برای راه خود حتی در جناح مخالف مبارزه کنیم.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز گذشته پس از انداختن رأی خود در صندوق  اعلام کرد که با اسحاق هرتزوگ، رئیس حزب کار ــ هاتنوعا ائتلاف نخواهد کرد.

وی دراین‌باره گفت: با حزب کار ائتلاف نخواهم کرد. من قصد تشکیل کابینه ملی‌گرا را دارم.

بنیامین نتانیاهو صبح امروز چهارشنبه گفت قصد دارد ظرف مدت دو تا سه هفته آینده روند تشکیل دولت را کامل کند.

براساس نتایج رسمی کمیسیون انتخاباتی اسرائیل حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو که دوران نخست‌وزیری‌اش رو به پایان است، با کسب حدود 24 درصد از کل آراء، پیشتاز انتخابات شده و 30 کرسی کنست را از آن خود کرده است.

حزب لیکود در بیانیه‌ای اعلام کرد نتانیاهو با تمام سران دیگر احزاب که خواهان شرکت در کابینه ائتلافی جدید هستند، گفتگو کرده است.

طبق بیانیه حزب لیکود بنیامین نتانیاهو برای تشکیل ائتلاف با نفتالی بنت از حزب بیت یهودی، موشه کهلون از حزب کولانو، لیبرمن از حزب اسرائیل بیتنا، آریل دری از حزب شاس و یاکوو لیتزمن و موشه گافنی از حزب یهودیت تورات متحد مذاکره کرده است.