به گزارش پارس به نقل از کیهان، سخنگوی کاخ سفید گفت: واشنگتن معتقد است حتی در صورت رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران نیز، باید فشارها بر تهران حفظ شوند و تحریم‌ها به جای خود باقی باشند.
جاش ارنست در نشستی خبری اظهار داشت: در صورتی که با ایران به توافق برسیم، قرار نیست یکی از سلاح‌های قوی ما در این خصوص (تحریم‌ها) بلافاصله کنار گذاشته شود.
جاش ارنست با بیان اینکه از دیدگاه دولت، برای حفظ فشار بر ایران در مذاکرات، باید برای مدتی این تحریم‌ها به جای خود باشند، گفت: بعد از اینکه ایران تعهداتی از خود برای پایبندی به توافق نشان داد که البته صحبت از چند روز، چند هفته یا چند ماه نیست بلکه موضوع مدت زمانی طولانی است، در این صورت کنگره می‌تواند گام‌هایی برای برچیدن این تحریم‌ها بردارد.
همزمان یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد اگر قرار است مذاکرات هسته‌ای در هفته جاری موفقیت‌آمیز باشد، ایران باید یک سری تصمیمات دشوار اما بسیار مهمی اتخاذ کند تا اطمینان دهد که اهداف هسته‌ای‌اش، صلح‌آمیز است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لوزان سوئیس، این مقام آمریکایی پس از مذاکرات 5 ساعته کری و ظریف به خبرنگاران گفت: ایران همچنان موظف است انتخاب‌های بسیار دشوار و لازمی را برای توجه به نگرانی‌های مهم پیرامون برنامه هسته‌ای‌اش داشته باشد.
وی اضافه کرد: من نمی‌دانم خطوط کلی توافق تا 21 مارس (10فروردین) قابل دسترسی است یا نه.
یک منبع دیپلماتیک هم به رویترز گفت: گفت‌وگوها طولانی و عمیق بود اما امکان رفع اختلافات را فراهم نکرد. 
رادیو فرانسه نیز دیروز در گزارشی گفت: وزرای امور خارجه ایران و آمریکا مذاکرات خود را درباره برنامه اتمی ایران در لوزان از سر گرفتند، در حالی که بخت دست‌یابی به یک توافق نیز طی روزهای آینده کاهش می‌یابد.
این رادیو افزود: از دیروز که دور جدید گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران در لوزان و بروکسل آغاز شد دو طرف در خصوص رسیدن به یک توافق سیاسی بر سر برنامه اتمی ایران ابراز تردید می‌کنند. یک مقام آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفته است که در این دور از مذاکرات پیشرفت‌هایی صورت گرفته اما، اختلافات از جمله اختلافات فنی بر سر مسائل جدی نیز همچنان به قوت خود باقی است.
در همین حال وزیر خارجه آلمان در بیانیه‌ای مطبوعاتی تصریح کرد: ظرفیت غنی‌سازی ایران باید برای «همیشه» محدود شود.