به گزارش پارس به نقل از رسا، محمود ممتاز، معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی، امروز در نشست خبری تشریح ویژه برنامه های نوروزی این معاونت گفت: با توجه به تشرف بالای زائران به حرم مطهر رضوی در نخستین روز سال و حضور رهبر معظم  انقلاب در این مکان قدسی حجم خدمت رسانی به زائران در سال جدید دو برابر می‌شود.


وی با بیان این که تمهیدات لازم برای هر چه باشکوه تر برگزاری شدن مراسم استقبال از رهبر انقلاب و سخنرانی ایشان فراهم شده است، تصریح کرد: سخنرانی رهبر انقلاب در رواق امام خمینی به طور ویژه در تمامی اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی به صورت صوتی و در 50 نقطه از صحن و سرا به صورت زنده و مستقیم از طریق نمایشگرها و تلویزیون های LCD پخش می شود.

وی از خدمت رسانی 10 هزار نیرو در لحظه تحویل سال خبر داد و افزود: خدام بارگاه منور رضوی روز سخنرانی رهبر انقلاب از ساعت 9 تا 18 آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران هستند.

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی ابراز کرد: به دلیل تقارن ایام فاطمیه با نوروز 94 مراسم نقاره خوانی در لحظه تحویل سال اجرا نمی شود و از سوم تا ششم فروردین به مناسبت این ایام پرچم مشکی بر بالای ضریح حرم رضوی نصب می‌شود.

ممتاز برگزاری مراسم ویژه حلول سال نو در رواق دارالحجه، آیین تعویض پوشش ضریح مطهر، اهتزار پرچم عزا بر فراز گنبد مطهر و اجتماع عظیم فاطمیون ‌در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی از ویژه برنامه های ایام نوروز برشمرد.

وی با اشاه به این که برنامه‌ریزی برای تردد روان در صحن‌ها نیز در اولویت برنامه قرار دارد، عنوان کرد: با توجه به پیش بینی‌ تشرف 20 میلیونی زائر به حرم رضوی خدمت رسانی در ایام نوروز به صورت ویژه از ساعت 10:30 تا 13:30 و از ساعت 16:30 تا 20:30 انجام می‌شود که  در مجموع 32 هزار نفر نیرو در قالب یک میلیون و 500 هزار نفرساعت در این ایام نوروز 94 ارائه خدمت می کنند.

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: فرش آرایی شش میلیون و 200 هزار متر مربع از صحن های حرم مطهر، پرداخت ضریح، گنبد، گلدسته ایوان‌های طلا، پیگیری توسعه و بهسازی مسیرهای تردد زائران در اماکن متبرکه و ایجاد وضوخانه برای بانوان در صحن‌های جمهوری، آزادی و انقلاب از جمله فعالیت‌هایی است که امسال برای رفاه زائران در حرم مطهر رضوی مهیا شده است.

وی یادآور شد: معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تأمین کننده حفظ و نظم، امنیت، آرامش و رفاه 25 میلیون زائری است که سالانه از اقصی نقاط ایران و جهان به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند.