به گزارش پارس به نقل از فارس، محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور امروز بعد از ظهر در حاشیه نشست هم‌اندیشی با دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی در جمع خبرنگاران پیرامون برگزاری انتخابات سال آینده به صورت الکترونیکی گفت: برگزاری انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری به صورت الکترونیکی بستگی به اعتباراتی دارد که در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد.


وی در ادامه افزود:‌ما از نظر نرم‌افزاری و اجرای ماشینی کردن انتخابات مشکلی نداریم منتها اعتبار نیاز است و در صورتی که این اعتبارات در اختیار وزارت کشور قرار گیرد می‌توان این انتخابات را به صورت ماشینی برگزار کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: انتخابات سال آینده تاکنون مانند انتخابات سال گذشته انجام خواهد گرفت به طوری که 1500 شعبه اخذ رای انتخابات رابه صورت الکترونیک برگزار می‌کنند و به هر نسبتی که اعتبارات مالی به این وزارتخانه داده شود دستگاه‌های مورد نیاز خریداری شده تا انتخابات را به طور کامل الکترونیکی برگزار کنیم.

مقیمی تاکید کرد: برای برگزار کردن انتخابات به صورت الکترونیکی به 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی ادامه داد: دولت باید این اعتبار را در قالب پیشنهاد در لایحه بودجه 94 به مجلس می‌فرستاد تا به تصویب برسد که این موضوع در قانون برای سال آینده تصویب نشده مگر اینکه ما بتوانیم از اعتباراتی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی و اعتبارات پیش‌بینی نشده استفاده کنیم تا انتخابات الکترونیکی برگزار شود.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد:‌ ما در این رابطه نامه‌ای را به معاون اول ریاست جمهوری و رئیس‌جمهور ارائه دادیم که اگر اعتبارات مورد نیاز تامین شود، بتوانیم انتخابات را الکترونیکی برگزار کنیم.

مقیمی درباره پیشنهاد این وزارتخانه برای افزایش نمایندگان خبرگان رهبری گفت: نامه‌ای را با امضای وزیر کشور به هیأت رئیسه مجلس خبرگان ارائه دادیم که باتوجه به افزایش جمعیت نسبت به سال 60 حدود 12 نماینده به تعداد فعلی اعضای مجلس خبرگان اضافه شود.

وی ادامه داد: ما پیشنهادات خود را اعلام کردیم که اگر مورد موافقت قرار گرفت ملاک عمل ما برای انتخابات آینده مجلس خبرگان خواهد بود.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به تشکیل شدن استان البرز گفت: برای این استان دو نماینده پیشنهاد دادیم که در صورت تائید نهایی ملاک عمل ما در آینده خواهد بود.

مقیمی همچنین با اشاره به گلایه برخی نمایندگان احزاب پیرامون تاخیر در صدور مجوز تشکیل احزاب در شهرستان‌ها و استان‌ها گفت: در جلسه اخیری که با وزیر کشور داشتیم، به مسئولان استانی تاکید کردیم که این مجوزها ظرف مدت دو ماه صادر شود که در همین رابطه تلاش می‌کنیم مدت زمان موجود برای فعالیت بهتر و بیشتر احزاب کاهش پیدا کند.