به گزارش پارس به نقل از ایران اسلامی، نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، اخیرا به دست ساکنان شهر بمبئی هندوستان نیز رسیده است.

پایگاه اینترنتی گاردین لیبرتی وویس با اعلام این خبر نوشت: مردم ساکن در حومه بمبئی (پایتخت مالی و تجاری هند) اخیرا شاهد یک اتفاق غیر منتظره بودند. آنها نامه ای را در روزنامه های صبح مشاهده کردند. این نامه از طرف کسی بود که هیچوقت تصورش را هم نمی کردند؛ رهبر ایران، "سید علی خامنه ای".

انتشار این نامه از طرف یک گروه اسلامی که به صورت محلی فعالیت می‌کنند، صورت گرفته و شامل نقل قول هایی ازرهبر ایران می‌شود. موضوع اصلی نامه پاسخ به ابهامات به ‌وجود آمده پس از حملات تروریستی به مجله طنز فرانسوی چارلی هبدو در ژانویه ۲۰۱۵، بود.

سازمانی که مسئولیت پخش این نامه را برعهده داشته، انجمن اسلامی شیعه ای است که در حومه بمبئی فعالیت می‌کند. نزدیک به ۱۰۰ هزار نسخه از این نامه [آیت الله] خامنه ای در مکان های مختلف این شهر به زبان‌های انگلیسی و اردو پخش شده است.

اعضای این انجمن را حدود ۲۰ بازرگان تشکیل می‌دهند که اکثرا ساکن مناطقی هستند که این نامه در آنجا پخش شده است. این افراد معمولا برای نماز در یک مسجد محلی معروف به "قصر زِیب" که آن را "محفل ثانی زهرا" نیز می نامند، جمع می شوند. اعضای گروه شامل مالک کانال تلویزیونی کابلی، مالک حق امتیاز لاستیک و مدیر تجارت با شرکت های تابعه در خاورمیانه و هند هستند.

همه اعضا از پیروان "امام سید محمد فیاض باقر" هستند. آنها همچنین کمپین اینترنتی با عنوان #Letter۴U ایجاد کرده اند. ظفر محمد مسئول سایت این انجمن می‌گوید گروه آنها مسئولیت پروژه های گوناگونی را برای رفاه اجتماعی مانند بازسازی بیمارستان محلی بر عهده گرفته است.

خوانندگان نامه از گروه خواسته‌اند تا به ارزیابی این امر که چرا دیدگاه منفی در ذهن مردم از اسلام وجود دارد، بپردازند. مشاهده چگونگی جمع آوری اطلاعات توسط گروه و این که چگونه گروه به درخواست ها مانند فرستادن نسخه های قرآن پاسخ می دهند، جالب است. نامه ای از طرف [آیت الله] خامنه ای که به هندوستان رسیده است، سرآغاز گفتگوهای آزادی شده و قطعا جنبش های بیشتری را شکل خوهد داد.