به گزارش پارس به نقل از ایسنا،  سری سوریا اوندر، عضو پارلمان ترکیه اعلام کرد: عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه که در حال حاضر در زندان است، دو نامه به جلال طالبانی، رهبر حزب اتحادیه میهنی کردستان و مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق ارسال کرده است.

اوندر که سخنگوی هیات ملاقات کننده با اوجالان نیز است، گفت: طی چند روز آینده همراه با لیلی زانا، نماینده کرد در پارلمان ترکیه به اقلیم کردستان عراق سفر خواهد کرد.

وی با اشاره به دیدارشان با طالبانی و بارزانی و تحویل نامه‌ها به آن دو گفت: در این سفر با طرف‌ها و احزاب سیاسی مختلف اقلیم کردستان عراق نیز دیدار خواهیم کرد.

اوندر ادامه داد: دیدارهای هیات ترکیه با طالبانی و بارزانی و مقامات کردستان عراق بر تشکیل کنفرانس ملی کردستان، بررسی شرایط این اقلیم و غرب آن، نبرد با داعش و ایجاد اتحاد میان صفوف مختلف این اقلیم متمرکز خواهد بود.

سخنگوی این هیات افزود: هیات ترکیه نظرات و پیشنهادات اوجالان در مورد این موضوعات را به طالبانی و بارزانی و دیگر مقامات سیاسی اقلیم کردستان عراق خواهد رساند.

پیش از این ائتلاف فراکسیون‌های کرد از دولت ترکیه خواسته بود، عبدالله اوجالان را در راستای ایجاد اعتماد میان مردم کردستان ترکیه و این اقلیم و همچنین افزایش امنیت آزاد کند.